Avatar billede Fanxotic Nybegynder
14. februar 2014 - 17:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Jeg kan ikke bruge min "æ" knap uden at trykke hårdt på tasteturet.

Jeg har i et par uger nu ikke kunnet få mit tastetur til at skrive "æ" med mindre jeg holder knappen hårdt i bund i 1-2 sekunder. Men der er ingen problemer når jeg trykker på ø & å.

Jeg troede det nok bare var tasteturet, der havde nået sin ende og har derfor fået et nyt tastatur af samme model (Logitech G15 v2), men det nye har samme problem...

Hvad kan være grunden til dette..?
Avatar billede Jernbanemanden12 Nybegynder
14. februar 2014 - 17:44 #1
Hhhhmmm... Det lyder meget meget meget mærkeligt. Det har jeg aldrig hørt om før. Men ellers, så prøv at gå ind i tastatur-indstillinger, og slå den til. Ellers så er du nok kommet til at lave en kombination imellem Æ og FN. Prøv at hold FN nede, og derefter æ og se hvad der sker. Det må være en lille indstilling, du er kommet til at ramme. Det skete også med mig, hvor jeg slet ikke kunne skrue ned for lyden på min Toshiba, pga. det der. Prøv det. Hvad styresystem er det du har? For hvis det er Windows 8 eller 8.1, så har du svaret på dit problem
Avatar billede Fanxotic Nybegynder
14. februar 2014 - 17:56 #2
Nu fandt jeg fejlen ved at kigge under sprog.

Der var en indstilling under Avanceret tasteindstillinger > Skift tasterækkefølgen.. "Skift tastaturlayoutet" stod til Accent Grave og da jeg skiftede den til ikke tildelt, så virkede mit æ igen :)

Nå men så fik jeg da et nyt tastetur, som damen finder noget mere hygiejnisk at bruge :D