Avatar billede Vendelboe20 Nybegynder
13. februar 2014 - 21:52 Der er 3 kommentarer

VPN forbindelse mellem Windows 8.1 og Mac OS X 10.9.1

Hej.

Jeg har siddet og nørklet lidt de seneste par aftner, og forsøgt at få mit lille eksperiment til at fungere.

Jeg har en Windows 8.1 PC, hvor jeg under netværksforbindelser har oprettet en "Indgående forbindelser" (en mulighed for at kunne tilgå den maskine via VPN).

Herefter har jeg været inde på min router, en IGW2000 (fra Waoo), og forsøgt mig med Port forwarding.
Her har jeg valgt ext. Port til 32400 - 32400 og port 32400 - 32400 til IP: 192.168.x.x (min windows 8.1 lokale IP adresse)

Jeg har via http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/, tjekket at der skulle være åben på den port med min globale IP adresse, hvilken den melder ud positiv.

Nu forsøger jeg så via PPTP at opnå forbindelse til min Windows 8.1 maskine, fra min Mac.
Jeg forsøger at tilgå den, hvor jeg har skrevet min offentlige IP adresse, og selvfølgelig valgt at det skal være via PPTP.

Men detsværre melder den ud at jeg ikke kan få fat på serveren, og at jeg skal tjekke mine indstillinger.

Jeg håber nogle af jer kan gennemskue hvad jeg evt. mangler eller har gjort forkert.

På forhånd tak.
/Jonas
Avatar billede jokkejensen Novice
14. februar 2014 - 09:02 #1
Er det ikke en forkert port ? mener det er noget ala 3389

/J
Avatar billede chalde Seniormester
14. februar 2014 - 10:53 #2
#1 Det er RDP

#0 Hvor har du de porte fra? PPTP kører normalt på 1723 og 47.
Avatar billede jokkejensen Novice
14. februar 2014 - 12:04 #3
Ja sry for forkert svar, mine var vist til rdp :/