Avatar billede Jannickhess Professor
12. februar 2014 - 15:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor køber man en recet til printerpatroner henne Canon MG5450

Jeg vil gerne selv prøve at påfylde blæk i min printerpatroner.
Uden at blækket løber ud på den anden side.

Og derefter skal jeg selv recette printpatronerne, men hvor kan jeg købe sådan en henne? til min printermodel

Canon Pixma MG5450

Mine farvepatroner, løber "tør" siger maskinen i løbet af meget kort tid uden at jeg faktisk har udprintet med Farve.

Og jeg vil desuden gerne vide hvor jeg køber originalt blæk til mine brugte patroner som, jeg er interesseret i at genopfylde.

Håber nogen kan hjælpe mig

JH
Avatar billede richardjensen Seniormester
12. februar 2014 - 17:16 #1
Du har mange muligheder for blæk til genfyldning/nye patroner.
Mange bog/papirhandler, Ink100, og Sigurd Rasmussen adr.:'SRPL'
Hos Sigurd Rasmussen kan du få oplyst hvilke blæk til forskellige printere og hvordan genfyldning udføres.
Reset af patroner har jeg set/hørt om, men jeg ved ikke præcist hvordan,- håber andre kan hjælpe.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
12. februar 2014 - 18:55 #2
Disse genopfyldelige patroner ser ud til at have en prop i toppen.
Jeg ved ikke lige, hvad Auto Reset Chips er, men gætter på, at de nulstilles ved genfyldning.
http://www.printerrefill.dk/shop/cli-551-xl-c-2694c1.html
Venlig hilsen
Avatar billede richardjensen Seniormester
12. februar 2014 - 21:59 #3
Der verserer flere påstande/teorier om,at nogle fabrikanter indbygger en art tæller,så patronen 'dør' efter forudindstillet antal/tid.
Jeg har hørt ideer om at man skal trykke et antal gange på bestemt
udvalg af knapper på printeren , eller at kortslutte/tilføre spænding til nogle punkter på patronen.
Det vil nok interessere en del eksp-læsere om 'viderekomne' med gode erfaringer vil komme med indlæg/oplysning/vejledning
Avatar billede kurtba Ekspert
12. februar 2014 - 23:26 #4
Der findes forskellige muligheder. En resetter bruges til de originale patroner. Så skal man selv bore et hul i patronen, anskaffe 5 sprøjter med nåle og huske at kunne lukke hullet efter genfyldning. Resetteren virker meget simpelt ved at man sætter patronen ned i den og tager den ud igen.
Hvis man vil genopfylde, synes jeg dog det er lettere at købe de specielle genopfyldelige patroner, som automatisk resetter sig selv efter genopfyldning. Man kan købe dem i sæt, hvor man både får nåle, blæk og det hele med.
Det har jeg selv brugt i flere år, men da priserne på patroner med indbygget chip i Tyskland nu er kommet så langt ned, som de er, så gider jeg ikke det mere, men køber nye uoriginale patroner hjem fra Tyskland. Typisk via firmaer på Ebay. Alt efter printer svinger priserne fra 7 kr. til 20 kr. pr. stk.
Eksempel: En kammerat købte for nylig en printer og købte så et ekstra sæt patroner til den. Dette sæt kostede godt 800 kr.
Via Ebay købte jeg 4 sæt + 4 ekstra store sorte patroner for 430 kr. incl. forsendelse. I alt 28 patroner. Så det kan gøres billigt.
Han har returneret sættet til 800 kr.

mvh

Kurt
Avatar billede Jannickhess Professor
13. februar 2014 - 15:31 #5
Hejsa Kurtba,

Den receter man skal bruge til lige min printer er ikke i handlen endnu.

Men når den kommer, skal jeg selv til at putte blæk i selv.

Hvad ligger priserne på for sådan en receter til den printer model jeg har derhjemme? - hvis man har nogen at sammenligne nogen med.?

Canon Pixma MG5450

JH
Avatar billede kurtba Ekspert
14. februar 2014 - 00:39 #6
Så vidt jeg husker, så gav jeg ca. 250 kr. for en resetter - som jeg så aldrig har brugt, da priserne til min printer er så langt nede, at jeg ikke gider genopfylde. Dernæst synes jeg også, at det er lettere at købe de patroner, som resetter sig selv og så genopfylde dem, hvis det er det man vil.
Der er åbenbart ikke fundet metoder lige til din p.t. men du skulle kunne snyde den ved at slå blækstandsmåleren fra.
500 kr. for 10 genopfyldninger incl. patroner, sprøjter, blæk og vejledning:
http://www.printerrefill.dk/shop/a4-blaek-fyld-2060p.html
Her ser det dog ud til, at nogen har fået lavet autoreset patroner. 375 kr. for et sæt patroner, kanyler og sprøjter. Så mangler du kun at købe blæk:
http://www.ebay.de/itm/Auto-Reset-Patronen-Canon-Pixma-IP7250-MG5450-/181269883917?pt=DE_Computing_Nachf%C3%BClltinte_Sets&hash=item2a3486ec0d
517 kr. incl. blæk
http://www.ebay.de/itm/Autoresetpatronen-Canon-Pixma-IP7250-MG5450-MG5550-500ml-Sudhaus-Markentinte-/171186153584?pt=DE_Computing_Nachf%C3%BClltinte_Sets&hash=item27db7d6870

Så der er alternativer. I en anden tråd skriver du, at du ikke har brug for at printe så meget i farve, så måske er det slet ikke det her, du har brug for. Nogle steder kan man også købe sæt hvor der følger en ekstra sort patron med.

Kurt
Avatar billede Jannickhess Professor
15. februar 2014 - 17:52 #7
Tak Kurba.

svar for at få point.

JH
Avatar billede Jannickhess Professor
15. februar 2014 - 17:57 #8
Jeg er blevet bedt om at lukke mine ?

JH
Avatar billede kurtba Ekspert
15. februar 2014 - 22:36 #9
OK, jeg har ikke sat mig ind i pointsystem og svar osv, da det at hjælpe må være det vigtigste. Men sjovt at man giver et svar og så skal svare igen, for at få point. Men det kan du jo ikke gøre for.
Avatar billede Jannickhess Professor
15. februar 2014 - 23:32 #10
Jeg er blevet bedt om at lukke alle mine ?
Så det har jeg brugt min tid på i dag.

JH