Avatar billede Andras_j88 Nybegynder
12. februar 2014 - 01:22 Der er 14 kommentarer

Baggrunds tjenester der laver ballade

Jeg har søgt nettet tyndt for et svar uden held!
For at gøre det simpelt, har jeg en lenovo bærbar, sådan rimelig standard - jeg surfer på den og det spiller bare... så har jeg indenfor den sidste tid lavet nogle opdateringer og pludselig er computeren mere besværlig end behagelig at arbejde med.

helt fra opstart, efter noget tid - ca 10 min, og så hver 8-10 min kommer den med et nyt ikon på proceslinjen i få sekunder, der kommer ligesom et dankort-størrelse, pop-up der på et split sekund lukkes..
Det er super irriterende da pc'en samtidig fryser, så hvad end jeg skriver bliver afbrudt og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er!

Jeg har læst at det måske er et program der mangler en opdatering, men hvordan kan jeg finde ud af om det er det? og hvad/hvordan løser jeg det?..
Jeg har avast, og har efterfølgende installeret malwarebytes og renset pc'en......
12. februar 2014 - 06:47 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Må jeg/vi se loggen fra din MalwareBytes kørsel ?

---

Her er lige 'pakken' ->

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.bleepingcomputer.com/download/hijackthis/dl/90/

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Andras_j88 Nybegynder
12. februar 2014 - 11:52 #2
Det beklager jeg! :) jeg har win 7, 64bit :)

Jeg ved ikke om man kan uploade en fil, så kopiere lige hele loggen ind i bunden af tråden.

Tak for hjælpen indtil videre, da jeg lavede en total skan, fandt den denne gang 122 filer, jeg ventede med at slette dem, lavede loggen og gik så i karantænen og fjernede dem alle sammen...

Jeg har selv et forslag til hvad det kunne være, men husker ikke de rette betegnelser da det er længe siden jeg har arbejdet med det.. men kan det være noget 'registry' lignende noget der skal ryttes op i ? :/ - jeg har hentet CCleaner og vil lige pørve at sætte den igang.

Log:

Malwarebytes Anti-Malware 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2014.02.11.04

Windows 7 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
karse88 :: KARSE88-PC [administrator]

mbam-log-2014-02-12 (10-09-00).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 427853
Tid gået: 1 time(e), 37 minut(ter), 58 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 7
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\CltMngSvc (PUP.Optional.Conduit.A) -> Ingen handling valgt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\SearchProtect (PUP.Optional.Conduit.A) -> Ingen handling valgt.
HKCU\SOFTWARE\SaveSense (PUP.Optional.SaveSense.A) -> Ingen handling valgt.
HKLM\SOFTWARE\SaveSense (PUP.Optional.SaveSense.A) -> Ingen handling valgt.
HKCR\CLSID\{2e32cfe5-df92-4ae5-b0be-609ed0df74a6} (PUP.Optional.SaveSense) -> Ingen handling valgt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{2E32CFE5-DF92-4AE5-B0BE-609ED0DF74A6} (PUP.Optional.SaveSense) -> Ingen handling valgt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\SaveSense (PUP.Optional.SaveSense) -> Ingen handling valgt.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 2
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows|AppInit_DLLs (PUP.Optional.Conduit.A) -> Dårlig: (C:\PROGRA~2\SearchProtect\SearchProtect\bin\SPVC32Loader.dll) God: () -> Ingen handling valgt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main|Start Page (PUP.Optional.Conduit.A) -> Dårlig: (http://search.conduit.com/?ctid=CT3324790&octid=EB_ORIGINAL_CTID&SearchSource=55&CUI=&UM=4&UP=SP8B978539-0639-4887-BF2C-F51EADCE5208&SSPV=C29650A_sp_ie) God: (http://www.google.com) -> Ingen handling valgt.

Inficerede Mapper: 21
C:\Program Files (x86)\SearchProtect (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\Main (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\Main\bin (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\Main\Logs (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\Main\rep (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\SearchProtect (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\SearchProtect\bin (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\SearchProtect\rep (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\bin (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\bubble (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\libs (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\protection (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\protectionDS (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\settings (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\uninstall (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\rep (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SaveSense (PUP.Optional.SaveSense) -> Ingen handling valgt.
C:\Users\karse88\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\SaveSense (PUP.Optional.SaveSense) -> Ingen handling valgt.

Inficerede Filer: 91
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\Main\bin\CltMngSvc.exe (PUP.Optional.Conduit.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\SearchProtect\bin\cltmng.exe (PUP.Optional.Conduit.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\bin\cltmngui.exe (PUP.Optional.Conduit.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\SearchProtect\bin\SPVC32Loader.dll (PUP.Optional.Conduit.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\Main\bin\SPTool.dll (PUP.Optional.Conduit.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\Main\bin\uninstall.exe (PUP.Optional.Conduit.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\SearchProtect\bin\SPTool64.exe (PUP.Optional.Conduit.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\SearchProtect\bin\SPVC32.dll (PUP.Optional.Conduit.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\SearchProtect\bin\SPVC64.dll (PUP.Optional.Conduit.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\SearchProtect\bin\SPVC64Loader.dll (PUP.Optional.Conduit.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Users\karse88\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\RJW7N5SD\SPSetup[1].exe (PUP.Optional.Conduit.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Users\karse88\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\RJW7N5SD\spstub[1].exe (PUP.Optional.Conduit.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Users\karse88\AppData\Local\Temp\nsjDA8E.exe (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Users\karse88\AppData\Local\Temp\nsjE846.exe (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Users\karse88\AppData\Local\Temp\nsoA02B.exe (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Users\karse88\AppData\Local\Temp\nsoDEA4.exe (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Users\karse88\AppData\Local\Temp\nst9CA1.exe (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Users\karse88\AppData\Local\Temp\nsyA598.exe (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Users\karse88\AppData\Local\Temp\nsd4B36\SpSetup.exe (PUP.Optional.Conduit.A) -> Ingen handling valgt.
D:\Downloads\DTLite4451-0236.exe (PUP.Optional.OpenCandy) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\EULA.txt (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\Main\rep\SystemRepository.dat (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\settings.html (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\style.css (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\bubble\bubble.css (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\bubble\bubble.html (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\bubble\bubble.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\bubble\defaults.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\Apply-default.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\Apply-onclick.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\Apply-Rollover.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\bg-with-logo.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\bg.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\bgNotif.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\bgSettings.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\bgUninstall.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\btnBlue.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\btnClose.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\btnSilver.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\checkbox.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\checkbox_checked.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\checkbox_def.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\close-win-def.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\close-win-over-click.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\gray-bg.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\hez-def.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\hez-selected.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\hez.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\icon-win.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\info-icon.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\menu-rollover.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\menu-selected.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\radio-button-def.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\radio-button-selected.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\radio-button.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\radio-button2.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\Settings-icon.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\text-field.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\v.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\Images\x.png (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\libs\defaults.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\libs\dialogUtils.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\libs\jquery.1.7.1.min.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\libs\json2.min.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\libs\main.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\libs\SPDialogAPI.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\protection\defaults.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\protection\protection.css (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\protection\protection.html (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\protection\protection.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\protectionDS\defaults.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\protectionDS\protectionDS.css (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\protectionDS\protectionDS.html (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\protectionDS\protectionDS.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\settings\defaults.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\settings\settings.css (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\settings\settings.html (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\settings\settings.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\uninstall\defaults.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\uninstall\uninstall.css (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\uninstall\uninstall.html (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SearchProtect\UI\dialogs\uninstall\uninstall.js (PUP.Optional.SearchProtect.A) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SaveSense\icon.ico (PUP.Optional.SaveSense) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SaveSense\SaveSense.crx (PUP.Optional.SaveSense) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SaveSense\SaveSense.xpi (PUP.Optional.SaveSense) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SaveSense\SaveSenseIE.dll (PUP.Optional.SaveSense) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SaveSense\SaveSenseIE64.dll (PUP.Optional.SaveSense) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\SaveSense\uninst.exe (PUP.Optional.SaveSense) -> Ingen handling valgt.
C:\Users\karse88\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\SaveSense\SaveSense Help.url (PUP.Optional.SaveSense) -> Ingen handling valgt.
C:\Users\karse88\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\SaveSense\SaveSense.url (PUP.Optional.SaveSense) -> Ingen handling valgt.
C:\Users\karse88\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\SaveSense\Uninstall SaveSense.lnk (PUP.Optional.SaveSense) -> Ingen handling valgt.

(færdig)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2014 - 16:51 #3
Er du sikker på du har fjernet skidtet?

Når der står "Ingen handling valgt", så er der normalt ikke fjernet noget som helst. Og du kan ikke først gemme loggen og fjerne bagefter. Det skal gøres lige efter endt scanning.
12. februar 2014 - 18:01 #4
Jeg tror at sætningen

...og herefter tryk på "Fjern det valgte" ... skal skrives med dobbelt fed ?

Såååå - Om igen med MalwareBytes !!!
Avatar billede Andras_j88 Nybegynder
12. februar 2014 - 23:56 #5
jeg ved godt at den skriver at "ingen handling er valgt", for valgte jo ingen handling - jeg havde en god grund da jeg gjorde det, men den kan ikke have været ret god for kan ikke huske den :b

Jeg har, som sagt, gået i karantænen, hvor alle filerne lå, og bare valgt at slette dem der.. jeg er/var 99% sikker på at programmet flyttede trusler i karantænen med mulighed for at slette dem - ligesom alle andre programmer gør... men laver lige en komplet skan igen for at være sikker, sys det er fjollet hvis den finder trusler og når man så går videre uden at gøre noget så skal man skanne for at finde dem igen? :/

I høre lige fra mig når jeg har lavet en fuld skanning igen - i behøver vel ikke en log fra den fulde skanning? ;)
Avatar billede Andras_j88 Nybegynder
12. februar 2014 - 23:59 #6
220661, jeg tror dig self når du siger at jeg skal slette før jeg kan gemme loggen, det sys jeg bare er ufikst :b
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2014 - 16:19 #7
#6 Hvorfor det?

Kører du ikke programmet for at fjerne snavset da?

Er der noget du er i tvivl om kan du jo bare søge på det inden du vælger hvad du vil slette.
Vælger du så ikke at slette det den finder er problemet så bare at din pc ikke er ren, men det er jo så dit valg.
Jeg har aldrig nogensinde fået en pc til at gå ned ved at slette det Malwarebytes finder. Og jeg har brugt dette program i mange år efter hånden.
Avatar billede Andras_j88 Nybegynder
14. februar 2014 - 00:52 #8
Jo, self gør jeg det! :)ikke at vi skal diskutere det, for du har jo i bund og grund ret! Men når du tager ned i netto, fylder en kurv og glemmer dit dankort så kan du, efter du har hentet kortet self, gå direkte til kassen og betale.. Jeg sys der er stor logik i at det anti malware program der skal fjerne skadelige filer, finder de skadelige filer og HUSKER de her filer, som ingen jo vil bruge, så man ikke skal 3 timers skanning igennem hvis man laver en fejl 40 som mig :b

Jeg tror faktisk at den komplette skanning  løste mit problem, ellers vender jeg lige tilbage hvis det dukker op igen!
Tak fordi i tog jer tid til det, jeg var ved at blive sindsyg og sys bare at jeg havde skannet for virus 400 gange og malware ja da ihvertfald 5! men har ikke oplevet problemet de sidste 24 timer :) så, ja, tak! :)
14. februar 2014 - 06:01 #9
Du ka' jo også rulle denne ->

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede Andras_j88 Nybegynder
14. februar 2014 - 15:08 #10
Det har jeg prøvet da den lige har fucket max op igen med de skide afbrydelser! :)

Rapporten er her:

# AdwCleaner v3.018 - Report created 14/02/2014 at 15:03:38
# Updated 28/01/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Home Premium  (64 bits)
# Username : karse88 - KARSE88-PC
# Running from : C:\Users\karse88\Downloads\AdwCleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\Babylon
Folder Deleted : C:\ProgramData\BitGuard
Folder Deleted : C:\ProgramData\blekko toolbars
Folder Deleted : C:\ProgramData\boost_interprocess
Folder Deleted : C:\ProgramData\Browser Manager
Folder Deleted : C:\ProgramData\Search Protection
Folder Deleted : C:\ProgramData\Tarma Installer
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\1ClickDownload
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Toolbar Cleaner
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Common Files\DVDVideoSoft\TB
Folder Deleted : C:\Users\karse88\AppData\Local\Searchprotect
Folder Deleted : C:\Users\karse88\AppData\LocalLow\adawaretb
Folder Deleted : C:\Users\karse88\AppData\Roaming\BabSolution
Folder Deleted : C:\Users\karse88\AppData\Roaming\Babylon
Folder Deleted : C:\Users\karse88\AppData\Roaming\dvdvideosoftiehelpers
Folder Deleted : C:\Users\karse88\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\BitGuard
Folder Deleted : C:\Users\karse88\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\rx0rgpxu.default\adawaretb
Folder Deleted : C:\Users\karse88\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\extensions\Extensions\ffxtlbr@funmoods.com
File Deleted : C:\Users\karse88\AppData\Local\funmoods-speeddial.crx
File Deleted : C:\Users\karse88\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\rx0rgpxu.default\bprotector_prefs.js
File Deleted : C:\Users\karse88\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\rx0rgpxu.default\searchplugins\conduit-search.xml
File Deleted : C:\Users\karse88\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\extensions\user.js
File Deleted : C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\user.js
File Deleted : C:\windows\System32\Tasks\BitGuard

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\bbjciahceamgodcoidkjpchnokgfpphh
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\cjpglkicenollcignonpgiafdgfeehoj
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\pmlghpafmmnmmkjdhacccolfgnkiboco
Value Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main [Backup.old.Start Page]
Value Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes [BrowserMngrDefaultScope]
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\1ClicktorrentFile
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\1ClicktorrentFile1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Prod.cap
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\au__rasapi32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\au__rasmancs
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\MyBabylontb_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\MyBabylontb_RASMANCS
Key Deleted : HKCU\Software\5e4dfd8b269eb49
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\5e4dfd8b269eb49
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{608D3067-77E8-463D-9084-908966806826}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{BDB69379-802F-4EAF-B541-F8DE92DD98DB}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{EA28B360-05E0-4F93-8150-02891F1D8D3C}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{35B8892D-C3FB-4D88-990D-31DB2EBD72BD}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{6C97A91E-4524-4019-86AF-2AA2D567BF5C}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{80922EE0-8A76-46AE-95D5-BD3C3FE0708D}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{23C70BCA-6E23-4A65-AD2E-1389062074F1}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{23D8EEF7-0E13-4000-B9C4-6603C1E912D1}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{295CACB4-51F5-46FD-914E-C72BAAE1B672}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{2CE5C4B9-6DBE-4528-96FA-C9FF38EF1762}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{34C1FDF7-02C1-4F23-B393-F48B16E071D1}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{3F607E46-0D3C-4442-B1DE-DE7FA4768F5C}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{54291324-7A3D-4F11-B707-3FB6A2C97BD9}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{59C63F11-D4E5-46E7-9B8A-EE158DCA83A8}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{5DA22CBD-0029-4A09-B757-CF0FAFC488ED}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{77A6E7D4-4A83-4A9B-A2A0-EF3B125DC29D}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{C0585B2F-74D7-4734-88DE-6C150C5D4036}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{CA17D76B-F91D-4659-A7FD-A9F7ED375CDD}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{D8242E89-2F81-484A-AE5B-BA8CAD5B7347}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{EF0588D6-1621-4A75-B8BE-F4BC34794136}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{FE0273D1-99DF-4AC0-87D5-1371C6271785}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{93E3D79C-0786-48FF-9329-93BC9F6DC2B3}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{2EECD738-5844-4A99-B4B6-146BF802613B}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{6C97A91E-4524-4019-86AF-2AA2D567BF5C}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{6C97A91E-4524-4019-86AF-2AA2D567BF5C}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{DF7770F7-832F-4BDF-B144-100EDDD0C3AE}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{6C97A91E-4524-4019-86AF-2AA2D567BF5C}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\PreApproved\{6C97A91E-4524-4019-86AF-2AA2D567BF5C}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{014DB5FA-EAFB-4592-A95B-F44D3EE87FA9}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4D79-A620-CCE0C0A66CC9}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{3BD44F0E-0596-4008-AEE0-45D47E3A8F0E}
Value Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar [{6C97A91E-4524-4019-86AF-2AA2D567BF5C}]
Value Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar [{98889811-442D-49DD-99D7-DC866BE87DBC}]
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{6C97A91E-4524-4019-86AF-2AA2D567BF5C}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{0D80F1C5-D17B-4177-AC68-955F3EF9F191}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{23C70BCA-6E23-4A65-AD2E-1389062074F1}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{23D8EEF7-0E13-4000-B9C4-6603C1E912D1}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{295CACB4-51F5-46FD-914E-C72BAAE1B672}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{2CE5C4B9-6DBE-4528-96FA-C9FF38EF1762}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{34C1FDF7-02C1-4F23-B393-F48B16E071D1}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{3F607E46-0D3C-4442-B1DE-DE7FA4768F5C}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{54291324-7A3D-4F11-B707-3FB6A2C97BD9}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{59C63F11-D4E5-46E7-9B8A-EE158DCA83A8}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{5DA22CBD-0029-4A09-B757-CF0FAFC488ED}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{77A6E7D4-4A83-4A9B-A2A0-EF3B125DC29D}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{C0585B2F-74D7-4734-88DE-6C150C5D4036}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{CA17D76B-F91D-4659-A7FD-A9F7ED375CDD}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{D8242E89-2F81-484A-AE5B-BA8CAD5B7347}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{EF0588D6-1621-4A75-B8BE-F4BC34794136}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{FE0273D1-99DF-4AC0-87D5-1371C6271785}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{6C97A91E-4524-4019-86AF-2AA2D567BF5C}
Value Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar [{6C97A91E-4524-4019-86AF-2AA2D567BF5C}]
Key Deleted : HKCU\Software\BabSolution
Key Deleted : HKCU\Software\BrowserMngr
Key Deleted : HKCU\Software\Conduit
Key Deleted : HKCU\Software\filescout
Key Deleted : HKLM\Software\adawaretb
Key Deleted : HKLM\Software\Babylon
Key Deleted : HKLM\Software\BrowserMngr
Key Deleted : HKLM\Software\Conduit
Key Deleted : HKLM\Software\DataMngr
Key Deleted : HKLM\Software\SearchProtect
Key Deleted : HKLM\Software\Toolbar Cleaner
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{15D2D75C-9CB2-4EFD-BAD7-B9B4CB4BC693}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{889DF117-14D1-44EE-9F31-C5FB5D47F68B}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\adawaretb
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\facemoods
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Toolbar Cleaner
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Tarma Installer
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\facemoods
Data Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows [AppInit_DLLs] - C:\PROGRA~2\SearchProtect\SearchProtect\bin\SPVC64Loader.dll

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16476

Setting Restored : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main [Start Page]
Setting Restored : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main [Start Page]

-\\ Mozilla Firefox v26.0 (da)

[ File : C:\Users\karse88\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\rx0rgpxu.default\prefs.js ]

Line Deleted : user_pref("browser.newtab.url", "hxxp://search.conduit.com/?ctid=CT3324790&octid=EB_ORIGINAL_CTID&SearchSource=69&CUI=&SSPV=C29650A_sp_ff&Lay=1&UM=4&UP=SP8B978539-0639-4887-BF2C-F51EADCE5208");
Line Deleted : user_pref("browser.search.defaultenginename", "Conduit Search");
Line Deleted : user_pref("browser.search.order.1", "Search the web (Babylon)");
Line Deleted : user_pref("browser.search.selectedEngine", "Conduit Search");
Line Deleted : user_pref("browser.startup.homepage", "hxxp://search.conduit.com/?ctid=CT3324790&octid=EB_ORIGINAL_CTID&SearchSource=55&CUI=&UM=4&UP=SP8B978539-0639-4887-BF2C-F51EADCE5208&SSPV=C29650A_sp_ff");

-\\ Google Chrome v

[ File : C:\Users\karse88\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

Deleted : homepage

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [11098 octets] - [14/02/2014 15:01:38]
AdwCleaner[S0].txt - [10327 octets] - [14/02/2014 15:03:38]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [10388 octets] ##########
Avatar billede Andras_j88 Nybegynder
14. februar 2014 - 15:08 #11
og rigtig mange tak for hjælpen med programmerne, de har fjernet en hel hel masse skidt på min pc :) ! nu håber jeg bare det løser problemet :)
14. februar 2014 - 17:53 #12
Ja - der blev ryddet op !!!
Avatar billede Andras_j88 Nybegynder
16. februar 2014 - 10:20 #13
Ja, nu har jeg så renset og genstartet og tjekket om jeg sku have nogle ny installerede programmer jeg kunne forestille mig gør det etc. og problemet forbliver det samme.. afbryder skrivningen (den gjorde det lige igen) "DING" og så kan jeg ellers bare gå tilbage, slette/ændre og vente på at den gør det igen.

Siden jeg begyndte at rense pc'en, er den begyndt at poppe op med forskellige prgrammer der "ikke svare" (argh! nu gjorde den det igen! - det er næsten hvert min) .. så selvom i andre ikke har oplevet at den har fjernet noget forkert, begynder jeg så småt at frygte at den har ryddet for meget op i mit skrammel :b (argh igen!!)

Men ihvertfald mange tak for hjælpen med programmerne! det kan jo ikke nytte noget at så mange skadelige filer ligger og tager plads et sted!!
Avatar billede Andras_j88 Nybegynder
27. februar 2014 - 10:40 #14
Åh gud, det bliver ved... det finder vi nok aldrig ud af hvad var/er.. jeg formatere den, det er simpelthen spild af liv andet.

jeg stemmer stadig for at det er et eller andet (lorte) program der ligger i baggrunden og ikke fatter at udføre den ordre den er ved!