Avatar billede jackjakson Nybegynder
02. februar 2014 - 21:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lave uploade på den rigtige måde!

Hejsa alle sammen!

Jeg er begyndt at lave en ny side, og dertil er jeg stødt i et problem som jeg håber nogle af jer kan hjælpe med.
Det skal lige siges at det er mange år siden jeg har kodet hjemmesider sidst.

Problemet er at jeg skal lave en upload funktion, og der vil jeg gerne have en felt hvor man kan taste adressen på filen ind, en gennemse knap, og til sidst en upload knap.
Jeg kan så bare ikke lave det felt hvor man skal kunne taste adressen ind.
Nogen som kan hjælpe?
Lidt lige som på denne side http://billedeupload.dk/

Jack
Avatar billede jackjakson Nybegynder
02. februar 2014 - 21:20 #1
Forresten så vil jeg også gerne have alle felterne til at stå på engelsk. Ved ikke om der er en language kode man skal sætte ind.
Avatar billede jackjakson Nybegynder
03. februar 2014 - 07:59 #3
Nu var det jo en løsning på mit problem, og ikke flere kildekoder som jeg ledte efter, men mange tak for links :D
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. februar 2014 - 09:18 #4
Du er måske ikke verdens bedste til at forklare hvad du rent faktisk ønsker.

Du ønsker jo "2" løsninger, som der netop er på billedeupload.dk

1: Du ønsker man skal kunne vælge en lokal fil på computer og uploade den.
2: Taste en url til et billede eller lign. på nettet, som downloades til serveren.

Løsning et kan laves med denne kode:
http://www.eksperten.dk/guide/1098

Løsning to kan laves med denne funktion:
http://dk.php.net/file_get_contents

Dog skal du sikre en masse ting.
For du vil nok ikke tillade upload af hvad som helst...

Forestil dig en fil-manager...
Så har en ondsindet person adgang til alle filer på din server/webhotel. Uha... :o)
Avatar billede jackjakson Nybegynder
03. februar 2014 - 10:22 #5
Hmm ja det kan godt være jeg ikke har udtrykket mig klart nok.

Det jeg ønsker er et felt hvori man kan skrive stien på filen man vil uploade, dertil en knap hvor der står gennemse.
til sidst en knap hvor man uploader selve filen.

Det at lave formen er ikke svært, det svære, og det spørgsmål jeg prøver at stille er: Hvordan får jeg det felt man kan skrive i, og hvordan får jeg lavet sådan at værdien af gennemse knappen bliver flyttet over i det felt ved valg af fil.

Kan ikke lige helt se hvordan jeg ellers skal kunne forklare det.
Dit nr. to link er lidt i stil med det, men tror på man kan gøre det uden at skulle opdatere siden så man skal altså ikke bruge php.
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. februar 2014 - 10:29 #6
Avatar billede jackjakson Nybegynder
03. februar 2014 - 10:42 #7
lige præcis det jeg leder efter, havde bare håbet det ikke var så dynamisk :D
Men jeg er yderst tilfreds, smid et svar og du får point.
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. februar 2014 - 10:46 #8
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. februar 2014 - 11:17 #9
Takker for point.