Avatar billede Aveneon Nybegynder
02. februar 2014 - 19:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2D Chat

Hej allesammen

Jeg er sikker på nogen af jer kender til den gamle chat Netstationen. Der er programmeret i javascript og .ASP

Jeg har ikke yderligere forstand på programmering på nuværende tidspunkt, dog har jeg lyttet mig frem til at java er et meget usikkert programmeringssprog, samt at C# har flere muligheder.

Jeg ville høre om det er muligt at lave 2D chat magen til Netstationen... (altså med et chatvindue med felter osv.) i C# (eller C++)?
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2014 - 23:29 #1
nemid bygger på Java (lidt endnu i hvert fald) så hvis det var så usikkert at du ikke turde lave en chat i det ville nemid nok heller ikke køre i java - man at lave en chat i java i dag er nok ikke den rigtige vej frem.

C#, eller .NET i det hele taget, er arvtageren fra ASP så kan det laves i ASP kan det også laves i .NET - .NET er i det hele taget et ganske fint sprog at udvikle webløsninger i. Skal det foregå flot og flydende slipper du heller ikke uden om JavaScript.
Avatar billede Aveneon Nybegynder
03. februar 2014 - 04:50 #2
Fungere C# på Macs? - Hvis jeg smed det op i en browser eller lavede en downloadable client?
Avatar billede keysersoze Guru
03. februar 2014 - 07:48 #3
ASP.NET kræver en server og selvom der sikkert findes alternativer er IIS på en MS-maskine det optimale - men du kan jo sagtens køre en MS-emulator på mac og få det hele derigennem. Jeg er ikke så meget inde i mac, men igen kræver en winforms applikation .NET Framework som kun er til Windows - der findes fx Mono til mac så man kan nærme sig samme miljø men hvor godt det fungerer tør jeg ikke sige.