Avatar billede Anjaw Nybegynder
30. januar 2014 - 08:22 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Awesomehp

Jeg har fået "awesomehp" på min computer og har nu kæmpet med at få det fjernet i lang tid.
Jeg har kørt mit antivirus program og forsøgt diverse guides, hvor jeg manuelt skulle kunne gå ind og fjerne det via chrome under "indstillinger" - alt sammen uden hjælp.

Hvorfor i alverden får man det fjernet?
Avatar billede hvilsom Nybegynder
30. januar 2014 - 08:27 #1
Opdagede lige at den ændrer på egenskaber på iexplorer.exe - find den fil og ret genvejen.
Avatar billede Anjaw Nybegynder
30. januar 2014 - 09:07 #2
Beklager, jeg er ikke særlig god til dét med computere.. Hvor finder jeg den? Og hvad skal den rettes til?
Avatar billede Anjaw Nybegynder
30. januar 2014 - 09:09 #3
Jeg fandt flere ved det navn under "jobliste" - "processer", men hvad stiller jeg så op derfra?
30. januar 2014 - 14:29 #4
Velkommen til E. ...

Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.bleepingcomputer.com/download/hijackthis/dl/90/

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

og/eller

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede caal Nybegynder
07. februar 2014 - 13:16 #5
hvis du finder løsning selv må du gerne dele det her.. jeg arbejder på det samme.
Avatar billede amfro Nybegynder
23. februar 2014 - 12:01 #6
Hej du
Er det nødvendigt at bruge al af ovenstående. Det kan ikke være rigtigt. Har du en lidt mere overskuelig opskrift vil jeg elske det.
23. februar 2014 - 12:50 #7
... jeg vil stadig henvise til #4 ... hvis du vil være rimelig sikker på at få alt 'snavs' / utøj væk ...

---

Hvad er du i tvivl om ?
Avatar billede amfro Nybegynder
24. februar 2014 - 12:55 #8
Jeg er i tvivl om jeg skal bruge alle ovenstående links. jeg har vista. Der findes mange programmer som man kan købe til at fjerne spy, men hvilket virker og hvad kan bedst betale sig.
Jeg har forsøgt at ændre i internetindstillinger og at fjerne awesome i tilføjelsesprogrammer men den overtajer stadig min startside samt sender reklamer når jeg går ind på hjemmesider. Jeg betaler gerne for et program der kan rense og holde mig fri for den slags utøj fremover. Kan du anbefale et..
Avatar billede amfro Nybegynder
24. februar 2014 - 13:00 #9
ps. hvad mener du med #4
24. februar 2014 - 15:13 #10
Ref #9: Du bør / skal gennemføre proceduren som beskrevet i indlæg nummer 4 ovenfor ...

Disse programmer virker fint til Microsoft Windows XP og fremefter ... altså også Vista ...

Og er GRATIS (hvis du gør som der står!!!)
Avatar billede amfro Nybegynder
24. februar 2014 - 20:06 #11
Trak men suk. Findes der ikke et program man kan bruge og betale sig fra det?
24. februar 2014 - 21:19 #12
Jeg vi stadig henvise til de GRATIS programmet som nævnte i #4 ...

(Men du kan jo sende mig nogle $$$ derefter ;-)  ?)
Avatar billede amfro Nybegynder
25. februar 2014 - 16:33 #13
Du skriver De GRATIS programmET. Mener du det gratis program eller de gratis programmer. Det er vigtigt for mig at vide helt klart om jeg  skal gennemføre alle 9 links eller det er nok med det sidste. Idet du skriver og/ eller før det sidste link.
25. februar 2014 - 17:02 #14
Alt hvad jeg henviser til er gratis !!!

Nogle af links er GUIDES ...
Avatar billede amfro Nybegynder
25. februar 2014 - 17:34 #15
Ja jeg har fattet at det er gratis. Men det er jo ikke det jeg spørger om. Vil  du ikke godt svare på mit spørgsmål.
25. februar 2014 - 18:02 #16
Hvilket spm. ? Hvad er du i tvivl om ?
Avatar billede amfro Nybegynder
25. februar 2014 - 18:14 #17
#13
25. februar 2014 - 21:40 #18
Jamen - nogle af LINKS i #4 er GUIDES / Beskrivelse af hvordan og hvorledes ... med skærmbilleder osv ...

Det er gennemført 1000via af gange ... ikke kun her på Eksperten.dk ...

Og IKKE nogle af de andre "lokkemads" programmer som KAN dukke op !!!

Kun den/dem som står beskrevet !!!
Avatar billede svupster Nybegynder
01. marts 2014 - 13:26 #19
Her er løsningen!! faldt lige over denne tråd da jeg selv havde fået det usle aswesomehp, og kunne ikke komme af med det.

Men det er lykkedes nu med dette værktøj, some karise_larry også har linket. http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/

Det er super nemt, hent det > klik scan > klik clean > auto genstart. Efter pc starter op ser du en logfil af det der er rengjort og du er fri af awesomehp.

Jeg har ellers prøvet en del værktøjer uden virkning, jeg har endda norton 360 som jeg betaler 500kr på om året, og den kunne intet gøre mod awesomehp.

Håber jer med samme problem vil have success med værktøjet.
Avatar billede svupster Nybegynder
01. marts 2014 - 13:32 #20
Alt jeg brugte var det her link
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/

Efter at have prøvet mange værktøjer uden held.
Men den her virker og er gratis, og tog mig max 3 min (med genstart af pc) at komme af med awesomehp =) håber det fungere lige så enkelt for dig også =)

linket er også beskrevet i karise_larry's #4 nederst i hans svar
Avatar billede amfro Nybegynder
01. marts 2014 - 15:50 #21
tak tak tak. Nu er jeg glad igen mit problem løst på 5 min.
Avatar billede amfro Nybegynder
01. marts 2014 - 15:51 #22
ok
Avatar billede svupster Nybegynder
01. marts 2014 - 21:03 #23
😃
Avatar billede svupster Nybegynder
01. marts 2014 - 21:04 #24
Glad på dine vegne ;)
Avatar billede povlc Nybegynder
10. marts 2014 - 23:05 #25
Tak for hjælpen. Men spørgsmål 6, 8 og 13 er nu ikke så svære at forstå...
Avatar billede amfro Nybegynder
23. marts 2014 - 17:03 #26
ok