Avatar billede Rauff Juniormester
23. januar 2014 - 19:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Chrome - Opret genvej

Er lige gået over til Chrome og mangler funktionen "Opret genvej"
I explorer kunne man højre klikke og vælge "Opret genvej" herefter blev der gemt en genvej på skrivebordet.
I Chrome kan jeg kun finde funktionen under "indstillinger", Værktøjer", "Opret program..", "Skrivebord"

Findes der ikke en letter måde ??

Har fundet dette script så man hurtig kan sende linket siden via mail: java script:location.href='mailto:? SUBJECT='+document.title+'&BODY='+escape(location.href);
Tænkte om nogen kendte et tilsvarende script til at oprette en genvej på skrivebordet
Avatar billede balls Nybegynder
23. januar 2014 - 19:34 #1
Alså du kan bare gemme din side som et "bogmærke" og så kan du bare trække den ud på dit skrivebord, eller ind i en mappe, så laver den selv en genvej.
Avatar billede Rauff Juniormester
23. januar 2014 - 19:57 #2
Enig men det er stor set lige så omstændig som den anden skitserede løsning (I Chrome kan jeg kun finde funktionen under "indstillinger", Værktøjer", "Opret program..", "Skrivebord")

Jeg er på udkig efter en nem løsning eks. som en ren højreklik funktion eller en knap på favoritlinjen med et script som jeg beskrev.
Avatar billede Slater Ekspert
24. januar 2014 - 07:20 #3
Altså du vil oprette en genvej til siden du er på?

Det gør du bare ved at trække favicon'et (altså det likke ikon til venstre i adressebaren) ud på skrivebordet.
Avatar billede Slater Ekspert
24. januar 2014 - 07:21 #4
Nå ja, min fejl - det er ikke favicon. Det putter chrome op i tab-baren. Det er bare et ikon. Men det gør ingen forskel, det er stadig ikonet i adressebaren der skal trækkes i.
Avatar billede Rauff Juniormester
24. januar 2014 - 13:41 #5
Lidt det samme som Balls skrev
Avatar billede Slater Ekspert
24. januar 2014 - 13:58 #6
Ja, med et trin mindre. Det kan vel ikke blive meget lettere end det?
Avatar billede Rauff Juniormester
22. april 2014 - 12:23 #7
Lukket
Avatar billede amgreven Praktikant
11. september 2016 - 20:46 #8
Jeg er Mac bruger og har ikke noget problem med at oprette en genvej. Men jeg vil gerne hjælpe min nabo, som bruger Outlook. Jeg har oprettet en genvej til hende, som ses ovenpå, når man starte browseren. Hun vil gerne ha' en genvej på sit skrivebord. Hvordan trækker man til skrivebordet, når mailsiden fylder hele skrivebordet? Hun bruger Chrome, så kan jeg selvfølgelig ikke højreklikke for at oprette en genvej.