Avatar billede tnla Mester
12. januar 2014 - 05:04 Der er 14 kommentarer

Lydkort uden lyd

Jeg har forsøgt at installere et Audiophile 2496 lydkort i min PC, men der kommer ingen lyd, og det kan heller ikke ses i enhedshåndtering. Jeg installerede driveren (http://www.m-audio.com/index.php?do=support&tab=driver&serie_ID=1&PID=adf95efc30b88aba043fa8b83343bfb8&OS=x72&show_older_releases=1#tabs) først, slukkede PC'en og satte lydkortet i samme PCI port som mit gamle lydkort, hvor det sidder som det skal.

Nogen løsningsforslag ??
Avatar billede tnla Mester
12. januar 2014 - 05:07 #1
Har også prøvet at sætte lydkortet i først og installere driveren bagefter, men det gør ingen forskel.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2014 - 13:45 #2
Hvilket styresystem kører du?

Jeg har nemlig også for ikke så længe siden købt et løst lydkort til min Win 7 maskine.
Mit problem var at finde et der understøttede win 7.
Langt de fleste understøttede kun til og med XP.
Købte et der skulle understøtte, men ved en søgning direkte på producentens hjemmeside fandt jeg bag efter ud af at den ikke kunne virke under Win 7.
Forhandleren skrev det var understøttet.
Heldigvis skulle jeg ikke betale for kortet, og de ønskede ikke at få det retur, så det endte med et Asus kort i stedet
(Headphone Amp &Pci 5.1 Audiu card)
Avatar billede tnla Mester
13. januar 2014 - 23:21 #3
Jeg har XP, servicepack 3.

Hvad hedder dit lydkort der ikke understøttede Win 7? Det lyder ikke rart at man sandsynligvis skal købe nyt lydkort hvis man får Win 7 :( Egentlig utroligt at Microsoft ikke kan lave et styresystem der også understøtter de lidt ældre lydkort, man skulle næsten tro de fik penge for ikke at kunne det, hmm :/
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2014 - 07:40 #4
Det er et König pci lydkort der hedder 4.1 pci soundcarc CMP-Soundcard.
Synes dog det er mærkeligt din pc ikke understøtter på XP.
Der er jo et hav af kort man kan købe der netop understøtter dette system?

Valgte du at fjerne det gamle kort, og fjerne driveren før du installerede den nye driver, og genstartede computeren?

Og prøv evt at nulstille din bios, så alt hardware skal gen identificeres.
Avatar billede tnla Mester
14. januar 2014 - 16:14 #5
Nej, jeg har ikke fjernet driveren til det gamle lydkort endnu, så det vil jeg lige gøre. Hvis det ikke hjælper nulstiller jeg bios.
Avatar billede tnla Mester
14. januar 2014 - 17:15 #6
Ingen af delene hjælper. Valgte "Load setup defaults" i bios.

Skal lige sige at jeg prøvede at sætte lydkortet i en anden PCI port, og herefter fandt computeren det, og softwaren virker tilsyneladende også, men der er stadig ingen lyd :(

I enhedshåndtering under driver oplysninger står der "Ikke signeret digitalt". Kan det mon være derfor? Driveren er sidst opdateret i 2006.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2014 - 17:44 #7
Fik du besked om at driveren ikke var signeret under installationen af den?
Normalt siger jeg Windows skal installere selvom den ikke er signeret, og det har virket for mig.
Prøv evt at tilføje hardwaren manuelt i kontrolpanelet og derefter "peg" på driverne medens den ligger i cd drevet.
Du skal muligvis genstarte efter dette for at den virker.
Denne metode har jeg også brugt et par gange.
Avatar billede tnla Mester
14. januar 2014 - 22:12 #8
Nej, fik ikke besked om at driveren ikke var signeret under installationen. Det var i Fejlfinding jeg læste det kunne være en årsag, men det tvivler jeg også på.

Jeg har prøvet at tilføje hardwaren manuelt nu, men bagefter kom der en meddelelse der sagde noget i retning af "Mulighed for fejl: Enheden kan ikke starte (kode 10)." Da jeg genstartede, var der da heller ingen lyd, og lydkortet findes nu heller ikke længere i Egenskaber for lyde og lydenheder > Lydenheder. Der er kun det indbyggede lydkort (Realtek AC97) at vælge.

Jeg har ikke CD'en, har programmet herfra http://www.m-audio.com/index.php?do=support&tab=driver&serie_ID=1&PID=adf95efc30b88aba043fa8b83343bfb8&OS=x72&show_older_releases=1#tabs Hvad mener du med at "pege" på driverne? Er det exe-filerne i program mappen jeg skal pege på med musen?

Det undrer mig også at under Programmer > M-Audio har jeg hele tiden kun kunnet vælge "ReadMe" eller "Uninstal Delta Series". Det er da ikke normalt?
Avatar billede tnla Mester
14. januar 2014 - 22:15 #9
altså Start > Programmer > M-Audio
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2014 - 23:22 #10
Har du prøvet at deaktivere det interne lydkort i bios?
Avatar billede tnla Mester
17. januar 2014 - 02:36 #11
Ja, uden resultat :( Nu er der bare helt tomt i Lydenheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2014 - 07:44 #12
Hvis du aktiverer den i bios, bliver den så synlig igen som i #6?

Og går du i kontrolpanelet under lyd og viser hvilken enhed der skal bruges, kommer der så lyd?

Har du mulighed for at kunne teste kortet i anden pc, for at tjekke om kortet kunne være defekt?
Avatar billede tnla Mester
17. januar 2014 - 20:44 #13
Nej, det interne lydkort er længere synlig i Lydenheder, selvom jeg har aktiveret det igen i bios. Nu er det kun Audiophile lydkortet at vælge i Lydenheder, efter at jeg har geninstalleret det. Men stadig ingen lyd.

Jo, jeg tester det i en anden pc en af dagene. Det tyder på det er defekt :(
Avatar billede tnla Mester
17. januar 2014 - 20:45 #14
længere -> ikke længere :)