Avatar billede millionairemike Nybegynder
05. januar 2014 - 13:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er forskellen på en Dockingstation USB 2.0, og USB 3.0 ?

Hej

Jeg står og skal købe en ny Dockingstation..

Jeg har selv denne her:

http://www.proshop.dk/Harddisk-tilbehoer/DELTACO-SI-7908US-USB-Harddrive-Dock-425290.html

Men jeg kiggede på en USB 3.0 i stedet

Men kigger jeg på den jeg har, USB 2.0 står der Dataoverførselshastigheden er 300 MBps:
http://screencast.com/t/w9RMAoJe

Og kigger jeg på den jeg har lyst til at købe USB 3.0 har den kun en dataoverførselshastighed på 150 MBps.
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?side=info.asp&vare=678790&kurvakt=1

Så er den jeg vil købe så langsommere eller er der noget jeg ikke forstår ?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2014 - 13:10 #1
hastigheden er internt i dockingstation. Det kan du være ligeglad med, da usb-hastigheden er langsommere. USB3.0 vil være langt hurtigere hvis din pc har usb 3.0 mulighed.
Avatar billede millionairemike Nybegynder
05. januar 2014 - 13:19 #2
Okay.. så de 150MBps har intet at gøre med den er langsom ?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2014 - 13:32 #3
det er hastigheden fra harddisken til elektronikken i dimsen. Og ikke den hastighed, du oplever via USB.
Avatar billede millionairemike Nybegynder
05. januar 2014 - 22:58 #4
OKay tak for det.. kan jeg godkende svaret på en måde så di får dine point ?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2014 - 05:23 #5
Her er et svar til point