Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2014 - 05:59 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvad ville I gøre?

Hvad ville I gøre, hvis I skulle vælge mellem at prioritere bolig og by?
Altså hvad er vigtigst for Jer: Hvad I bor i, eller hvor i bor?

Skal vælge mellem at flytte i en super lækker bolig i en by jeg ikke har lyst til at bo i - og at bo i en by jeg elsker, men en bolig jeg ikke kan holde ud at være i (for lidt fred og ro). Pest eller kolera...

(Kan tilføje jeg i den by jeg bor i nu/elsker, ikke kan finde noget andet i den kvalitet jeg ønsker, som jeg er i stand til at betale.)
03. januar 2014 - 07:54 #1
Jamen hvad jeg ville gøre kan du jo ikke bruge til ret meget.  Det drejer sig vel om at finde svaret i dig selv hvad du skal gøre.  Du siger, at du elsker din by.  Jeg elsker min kone og leverpostej med sky, men jeg har aldrig knyttet mig meget til bestemte omgivelser, og jeg ville vist egenligt, i princippet, kunne finde mig til rette alle steder.  For dig ligger det åbenbart anderledes.  Når du siger, at du elsker din by, er det så selve stedet du elsker, byens historie, beliggenhed, kulturelle liv, o.s.v?  Eller er det mennesker i byen?  Har du haft held med at opbygge en vennekreds, komme med i klubber o.s.v?  Hvad det nu er du elsker ved byen, er det noget du også ville kunne opbygge, hvis du nu startede forfra i den anden by og endelig fik den fred og ro som du åbenbart også elsker?  Jeg tror, det var apostlen Paulus der i et af sine breve til en menighed bebrejdede dem, at de havde opgivet deres første kærlighed (det var naturligvis religiøst ment.)  Men hvad er nu din første kærlighed, som du nu ikke skal sætte overstyr for noget ringere?
Eller vrøvler jeg for meget i det nye år?
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2014 - 08:48 #2
Noget til efter tanke!
Godt skrevet Christian :-) (Y)
Avatar billede gsa Nybegynder
03. januar 2014 - 10:42 #3
At spørge andre til råds om sådan en fundemantal og personlig beslutning er det samme som at tage en terning og kaste den: ulige = bliv boende, lige = flyt.
03. januar 2014 - 11:13 #4
#3, kun hvis man derefter ukritisk gør som andre siger.  Ved at tale med andre kan man somme tider få impulser der hjælper til at opdage eller afklare ting for sig selv.  Det var sådan noget der var meningen med mit indlæg.
Avatar billede finb Ekspert
03. januar 2014 - 14:12 #5
Du kan bo godt i din elskede by,
hvis du finder nogen at dele huslejen med.
08. januar 2014 - 17:16 #6
Hvad så, caurio, kom du fra det igen?  (Eller har du for travlt med at flytte til at følge op på dette spørgsmål?)  Jeg kan se, at du i mellemtiden har oprettet et nyt spørgsmål.  Hvis dette spørgsmål ikke længere er aktuelt, kan jeg så bede dig lukke det igen.  Ellers kom ind og fortæl hvad din videre hensigt er.  Jeg opretter dette som svar som du kan acceptere ifald du mener at have haft hjælp af mine indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2014 - 19:06 #7
.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2014 - 19:06 #8
.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2014 - 19:21 #9
Det du skriver er udmærket skrevet. Men bruge det til noget kan jeg ikke (også lige meget, har selv taget en beslutning). Du får point for "indsatsen" - og så jeg kan få lortet lukket.
01. marts 2014 - 17:41 #10
Tak for dine venlige ord.