Avatar billede Nitekodd Nybegynder
27. december 2013 - 18:52 Der er 3 kommentarer

Mobilopkald besvares på fastnettelefoner

Hej - Jeg mangler funktionen hvor jeg kan besvare et mobilopkald på en af mine 2 fastnettelefoner, som tidligere har været brugt sammen med et Linksys voip modem af typen WRP400. Har nogen af jer kendskab til et Modem / Telefoncentral eller andet der kan løse denne funktion?
P.F.T.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. december 2013 - 19:21 #1
Det ville undre mig meget om det var muligt. Det du efterlyser vil kræve en mobiltelefoni-til-VOIP router du kan stille dine opkald om til?!?
Du kan selvfølgelig få routere til mobil-nettet, men så vidt vides kun til de mere gængse protokoller.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2013 - 11:00 #2
hvis du fra mobilselskabet har automatisk viderestilling og de to telefoner sidder som A og B nummer på isdn, så skulle alle opkald ført gå til A-nummeret, og er det optaget, så hopper den til B-nummeret af sig selv (det sætter du op i isdn). Jeg har haft isdn med to fastnumre på for en del år siden, og det var sat til at hvis den ene telefon var i brug, så ringede indgående på den anden.
Avatar billede Nitekodd Nybegynder
29. december 2013 - 16:29 #3
Hej CRKrogh Du er inde på det helt rigtige. Jeg har ikke set nogen løsningsmulighed. Det optomale ville være at man "smed" sin mobil i dokken når man var hjemme og ringede nogen, kunne man så besvarre kaldet på de "gamle" fastnet-telefoner. Routeren som jeg har kan fint trække de 2 telefoner, så det havde været løst hvis din kunne benytte bluetooth eller kabel fra mobilen.
Til claes57: Jeg har haft IDSN tidligere som du fint beskriver, men har ikke fastnet merer.

Tak for jeres svar
MVH.