Avatar billede dani7040 Nybegynder
25. december 2013 - 13:50 Der er 7 kommentarer

Kan man dele et HDMI kabel op i billed og i et audio kabel ?

På min nye pc skærm vil jeg gerne sætte min PS3 til, men skærmen understøtter ikke at lyden kommer igennem HDMI.

Så ved siden af har de lavet så man kan putte et audio kabel i skærmen.

Kan jeg dele HDMI op?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2013 - 14:32 #1
Hej og velkommen til
Er der bag på PS3 en analog lydudgang?
Tænker måske om dette kabel kunne bruges?
http://www.av-cables.dk/images/95028.jpg
Jeg har selv sådan et, men der er det brugt fra pc til tv, hvor jeg sætter dvi stikket i computeren og lydstikket i lydkortet på pc. På tv er der så analog lydindgang, og hdmi billedet virker sammen med denne indgang.
Forudsætningen er jo selvfølgelig at DVI stikket kan sættes i skærmen.
Men jeg har ikke selv testet det den vej, så er ikke 100% sikker desværre.
Avatar billede jokkejensen Novice
25. december 2013 - 19:09 #2
Er der ikke audio output på din skærm ?
Avatar billede dani7040 Nybegynder
25. december 2013 - 19:34 #3
Der er en udgang til hovedtelefoner.

Her er et link til skærmen: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/pc-skarme/PH274E5QHAW/philips-27-ips-led-pc-skarm-hvid
Avatar billede dani7040 Nybegynder
25. december 2013 - 19:36 #4
Bag på en ps3 er der en udgang fra et HDMI og et Av-multi out.

Hvad hedder de stik på billedet?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2013 - 20:14 #5
#4 Det  er dvi til hdmi med audio. Har købt det på A/V Cables.dk
Men som sagt bruger jeg det den anden vej i forhold til den vej du skal gøre det, så jeg kan ikke være sikker på det virker hos dig.
Avatar billede dani7040 Nybegynder
25. december 2013 - 21:03 #6
#5 jeg skal så bare bruge HDMI til HDMI med analog indgang. Men kan man købe det?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2013 - 08:49 #7
Har du prøvet om den kan sende lyden gennem porten på Ps3 maskinen monteret på noget af den samme måde som her?
http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2646/box_10_dvi.png
Jeg har ikke lige set et hdmi kabel med hdmi i begge ender med audio stik