Avatar billede kinga1234 Nybegynder
23. december 2013 - 17:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hej

hej alle sammen jeg har en it case med nogen spørgsmål jeg ikke helt forstår- her kommer de

Hvilke fordele har IC Company af at have et Intranet, og hvad bruger de Intranettet til?

Forklar forskellen på LAN og WAN og gør rede for hvilke typer af hardware der kan bruges i forbindelse med disse netværk, samt hvad man kan bruge de enkelte typer hardware til.

håbber  nogen har tid til at hjælp  mig hilsen kristine
Avatar billede zahr Nybegynder
23. december 2013 - 18:15 #1
Hej

Intranet er en slags intern hjemmeside hvor man kan gå ind og se informationer lagt ind fra kollegaer og vigtig info kun til medarbejdere. Så et slags opslagsværk kan man vel kalde det, det bliver også typisk kaldt medarbejderportal.

LAN står for Local Area Network og er som titlen siger et lokalt netværk

WAN står for Wide Area Network og er et netværk over hele verden

Ved ikke om det er helt fyldestgørende men ellers er jeg sikker på Google har svaret du leder efter :D
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. december 2013 - 19:40 #2
Hej Hej!
Wireless access network =trådløs tilslutning til et netværk
lokal access network = trådet tilslutning til et netværk
Avatar billede MADOlsen Forsker
23. december 2013 - 20:53 #3
#2 Ahh, det holder vist ikke helt...
Avatar billede sadolin1978 Novice
23. december 2013 - 21:48 #4
Poko

WAN = Wide Area Network = ud af huset

LAN = Local Area Network = lokalt in house netværk
Avatar billede cht22 Professor
23. december 2013 - 22:35 #5
#2 Trådløst netværk plejer man at forkorte WLAN.
Avatar billede cht22 Professor
23. december 2013 - 22:44 #6
Intranettet bruges ofte hvor der kun er adgang for ansatte eventuelt ved begrænset adgang hvor der logges på ved brug af adgangskode. Der kan godt være adgang til intranettet fra internettet ofte ved angivelse af adgangskode.

Routere bruges til at forbinde forskellige subnets (angivet ved IP-adresser).

Switches bruges til udvidelse af netværket.

Ved brug router kan der være LAN på den ene side af routeren og WAN på den anden side af routeren.
Avatar billede kinga1234 Nybegynder
24. december 2013 - 10:54 #7
jo tak , kunne i også fortælle mig hvad jeg kan skirve i de spørgsmål:

Hvad kunne IC Company bruge et Ekstranet til?

Gør rede for hvilke typer af hardware der kan bruges i forbindelse med disse netværk lan og wan , samt hvad man kan bruge de enkelte typer hardware til. ?

og hvad en database er / hvilken funktion nøglen i en database har

please så i søde det en stor hjælp, i må også skrive direkte på min mail kristinekinga@gmail.com eller kingarasmussen@hotmail.com som er min facebook mail håbber at hører fra jer og glædelig jul til alle
Avatar billede cht22 Professor
25. december 2013 - 16:31 #8
Du kan eventuelt læse den her rapport, hvis du vil vide mere om de forskellige enheder på netværket:

http://cht.dk/database/?id=3