Avatar billede MathildeBakWinther Nybegynder
23. december 2013 - 14:20 Der er 5 kommentarer

Strøm og sort skærm

Så jeg har lige købt en acer aspire e1-572 for ikke så forfærdelig længe siden, men mit problem er så bare nu, at jeg ikke kan bruge den uden den er sat til strøm. Når strømstikket tages ud går den i sort, men den går ikke ud fordi lyden kan jeg stadig høre og det er også som om den "fader" ud i sort.
Jeg har sat alle indstillinger ang. slumre og strøm til aldrig, men den fortsætter stadig med dette nummer?
Avatar billede Minikai Nybegynder
23. december 2013 - 17:10 #1
Det er vel batteriet?
Avatar billede MathildeBakWinther Nybegynder
24. december 2013 - 15:07 #2
Men hvis det er batteriet, ville der så ikke være et tegn der sagde batteriet er ved at være fladt? Der er ingen tegn overhovedet på dette.
Avatar billede Minikai Nybegynder
25. december 2013 - 01:22 #3
Nej, hvis det ikke er "ved at være fladt" men er helt fladt, og du tager el-forsyningsledningen ud, så er der nok ikke engang strøm til at "vise noget". En PC kan sagtens køre med strøm selv om batteriet er helt fladt. Batteriet bliver bare ikke ladt op igen, fordi det er "færdigt".
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2014 - 10:53 #4
Nej, det kan ikke være batteriet, når der stadig er lyd fra dyret... - hvis du tænder for strømmen, kommer billedet jo også igen, uden at den er slukket, ikke?

Det er helt klart (frit tolket ud fra fejlbeskrivelsen) en powersave option der er sat til at skærmen skal køre med lav lysstyrke, når den ikke er sluttet til strøm.

Prøv at kigge på "sekundær" symbolerne på knapperne i øverste række af tasteturet. Nogle af disse bærer et symbol for "sol" op og ned. De bruges sammen med FN tasten, der sidder et sted i nederste række af tasteturet. Tag strømmen fra og skru op til passende niveau... Jo kraftigere lys, jo kortere vil den holde strømmen på batteriet, så den skal ikke skrues mere op end nødvendigt.
05. januar 2014 - 20:22 #5
Kære Ole Madsen.

Jeg stod i samme situation som brugeren der oprettede dette emne, for bare et minut siden. Min nye bærbar fik sort skærm, så snart jeg tog opladeren ud, men bærbaren var stadig tændt.
Og jeg fulgte dit råd, ved at klikke på lys styrke knappen et par gange, fik jeg lys og dermed billede på min bærbar igen.

Mange tak for dit råd.

Mvh Kusuma