Avatar billede mholck Nybegynder
23. december 2013 - 13:14 Der er 9 kommentarer

Driver til Gammelt Matrox G2+/quad-PL/TVE grafikkort

Hej

Min bror har købt oventstående kort til multidisplay flysimulator, men det har ikke været muligt for os at finde en brugbar driver.
Vi tror en G200 driver kan bruges men er ikke sikke rpå at den kan aktivere quad ( 4 skærms funktionen) og den oprindelige driver er ikke at finde....
Er der nogen der ved hvor man kan finde en sådan ( den findes IKKE på Matrox website)

Eller er der nogen der har en løsning til hvordan vi får kortet i funktion, med quad funktionen.....
Lige nu kører det kun som en skærm med en standard driver......

Anyone ??

Og god jul ;-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. december 2013 - 13:35 #1
i toppen finder du download til slim drive
http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede mholck Nybegynder
23. december 2013 - 13:47 #2
....ikke sikker på hvad dette svar kan bruges til.....hvad har slimdrive at gøre med mit spørgsmål?
Avatar billede mholck Nybegynder
23. december 2013 - 13:56 #3
Ahh...ok, jeg forstår....men DÚR det til noget ??
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. december 2013 - 14:04 #4
Finder stort set alle drivere søger på driver id!
Avatar billede milter Ekspert
23. december 2013 - 14:45 #5
Avatar billede milter Ekspert
23. december 2013 - 14:51 #6
Og mht. tilslutning af flere skærme, så burde der være lidt oplysning om det her:

http://ixbtlabs.com/articles/g200mms/
Avatar billede mholck Nybegynder
23. december 2013 - 18:59 #7
Som sagt er der intet at finde på matrox
Avatar billede milter Ekspert
23. december 2013 - 21:44 #8
#7.

Hvis du kigger på linket herunder, er jeg sikker på, du vil kunne finde en driver til kortet i linket i #5:

http://www.matrox.com/graphics/en/support/drivers/latest/identify/
Avatar billede milter Ekspert
23. december 2013 - 22:37 #9
Og hvis vi skal komme en løsning lidt nærmere, så ville det hjælpe gevaldigt, hvis du fortalte os, om du har brug for en driver til Win7 eller til Win98 eller XP.

Til Win7 eller Vista vil du ikke finde en brugbar driver til et gafikkort fra omkring år 2000. Til de to sidste findes der en driver via mine links.

Og herunder så endnu et link til en driver. Jeg garanterer ikke noget som helst mht. sikkerhed på linket eller brugbarhed af driveren:-)

http://vgamuseum.ru/gpu/matrox/matrox-g2-mms-quad/