Avatar billede nuber Nybegynder
19. december 2013 - 14:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

to instanser af word 2010

Jeg har brug for at køre to helt uafhængige instanser af word 2010 parallelt. Dokumentet der er åbent i instans 1 må ikke påvirkes af hændelser (fejl, crash, nedlukning eller andet) i instans 2.
Er der nogen ideer til, om og hvordan man gør det?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. december 2013 - 18:54 #1
Højreklik på Word-ikonet nede i proceslinjen (efter du har startet første instans) og vælg Word i menuen - så skulle du gerne have en ny instans kørende ved siden af den første.
Avatar billede nuber Nybegynder
20. december 2013 - 13:11 #2
@CRKrogh
Nope, den manøvre åbner blot et nyt wordvindue (samme proces), skal der en ny instans tit, er en mulighed en parameter efter winword.exe, fx /n
Mit problem består primært i at styre hvilken instans af windows der tager en opgave, fx en fil åbnet fra stifinder.
Avatar billede nuber Nybegynder
03. februar 2014 - 10:18 #3
Jeg lukker :-)