Avatar billede knudmiddelfart Nybegynder
11. december 2013 - 11:46 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Optage/ kopi af lydfil fra video eller anden lydfil.

Hej! Jeg har ofte brug for at kopiere lyden fra en video og lydfil, som jeg så anvender ifm. produktion af videofilm.
Jeg anvender Cyperlink PowerDirector til videoredigering og Audacity til at kopiere lyden.
Problem: jeg kan ikke udføre denne handling på den maskine, hvor WIN 8 anvendes som styresystem, men er nødt til at gøre dette på en anden maskine med WIN XL. Lidt omstændigt.

Mangler der en lyddriver til WIN 8 eller hvad?
Når jeg starter Audacity med at optage melder den fejl: Error while opening sound device. Pleace check the input device setting an project sample rate.

MVH

Knud
Avatar billede conz Juniormester
11. december 2013 - 16:29 #1
Prøv at se her, de nævner Win 8 flere steder:
http://manual.audacityteam.org/o/man/faq_errors.html
Avatar billede knudmiddelfart Nybegynder
10. januar 2014 - 02:19 #2
Har forsøgt vejledningen, men uden resultat. Jeg tror der mangler en lyd driver. Måske kan Audacity ikke køre sammen med win 8.
Avatar billede knudmiddelfart Nybegynder
10. januar 2014 - 02:21 #3
Har forsøgt vejledningen, men uden resultat. Jeg tror der mangler en lyd driver. Måske kan Audacity ikke køre sammen med win 8.