Avatar billede Birgittest Nybegynder
09. december 2013 - 20:10 Der er 5 kommentarer

ny pc - med windows 8 men word og excel virker ikke

hejsa, ok nu har jeg brug for hjælp...
Jeg har fået ny Lenovo bærbar med prøveudgave af Windows 8 jeg skulle så installere prøveversionen af de forskellige programmer Word osv men de virkede ikke - hverken Word eller Excel (dog virkede de andre programmer - jeg opdaterede det hele men det hjalp ikke. En kollega kørte noget reperation på den og det virkede heller ikke - så sagde han at jeg skulle prøve at fjerne det og installere det igen - jeg fjernede det så (han sagde at det jeg skulle fjerne var den der hed Microsoft office 365 home Premium) - det gjorde jeg så og så forsvandt det ikon der lå med prøveudgaven også, jeg gik så ind for at hente en ny prøveudgave det kunne jeg ikke da jeg allerede havde den fik jeg besked på.
så hvad pokker gør jeg nu?  kan jeg installere en prøve version af et eller andet? og hvad? det jeg skal bruge er jo egentligt bare Word og Excel. ville helst have win 7, men kan forstå at det er lidt problematisk at få det når det er 8éren der ligger derpå. what to do?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. december 2013 - 20:23 #1
lav en gendannelse til fabriksstandard, og start helt forfra.

maskinen har åbenbart office365 med - det er så også word/excel bare i en nyere version - hvorfor ikke bruge det.
Ellers skal det ud før du indlæser en ældre version af word/excel.
Der er programmer, der fjerner alt det crap, der følger med nye maskiner http://www.pcdecrapifier.com/ - hvis du kører et af dem igennem, så vil du stå med en rå windows (8), og kan lægge det ind, der skal bruges. Start med 'classic start menu' http://www.classicshell.net/ så kan den starte og se ud stort set som win7. Derefter er du lidt mere på hjemmebane, og kan indlæse din word/excel som du plejer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. december 2013 - 20:27 #2
Måske du skulle lave en factory recovery
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. december 2013 - 20:30 #3
delay fik ikke opdateret
Avatar billede Birgittest Nybegynder
09. december 2013 - 21:08 #4
har forsøgt med gendannelse ingen af programmerne virkede herefter :(
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. december 2013 - 21:53 #5
Er det fra et gendannelsespunkt eller fra recovery?