Avatar billede arnepedersen Forsker
09. december 2013 - 15:11 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

USB stil kan ikke vise billeder på mit nye tv.

Jeg har købt et nyt TV (Toshiba)

Når jeg sætter mit USB stik ind med mine redigerede billeder fra Photoshop C3C.Siger mit TV at den ikke kan læse dette format.

Jeg kan godt få lov at se billederne når de er uredigerede.
Hvad kan jeg gøre for at se de redigerede billeder?
Det er trods alt pænest med redigerede billeder.

Gemmer jeg dem forkert?
Avatar billede milter Ekspert
09. december 2013 - 15:32 #1
Måske fordi, dit TV ikke kan læse formatet, hvis du gemmer billederne i .PSD. Prøv at gemme dem som .jpg-billeder :

http://www.adobe.com/devnet-apps/photoshop/fileformatashtml/
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2013 - 15:51 #2
Prøv at tjekke hvilket filformat usb pind er i og hvilket format tv understøtter.
I rigtig mange tilfælde understøtter tv kun i fat32 format, og hvis din usb pind er i ntfs, så vil det ikke virke.
Avatar billede arnepedersen Forsker
09. december 2013 - 16:36 #3
Svar til begge to:
Jeg har undersøgt formateringen, og mit USB stik er fat32.
Filen bliver gemt i jpg format når jeg gemmer i Photoshop.
Avatar billede milter Ekspert
09. december 2013 - 17:21 #4
Måske kan du prøve at forklare lidt mere om din arbejdsgang. F.eks., hvor stemmer originalbillederne fra, hvordan overfører du dem til USB-stik, hvilke redigeringer laver du, osv.?

Prøv at lave en mappe, som du gemmer billederne i, og overfør så mappen til din USB. På TV'er skulle du så kunne finde den mappe. Men det er måske den måde, du benytter?

Prøv også at forklare, trin for trin, hvordan du gemmer de redigerede billeder. Og er de kopier af originalerne, eller ...?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2013 - 17:47 #5
Kan de nævnte billeder åbnes med MS Paint på computeren?
Avatar billede arnepedersen Forsker
09. december 2013 - 17:54 #6
Ok jeg fotograferer mine børnebørn, derefter overfører jeg dem til min PC og lægger dem i en mappe. hvis jeg kopierer dem til min USB enhed kan jeg se dem på mit TV, alt er godt.

Så vil jeg redigere billederne så de bliver beskåret m.m. Det gør jeg i Adobe Photoshop CS3 hvorefter jeg gemmer dem som kopi i JPG format.

Nu bliver filerne afvist på TVet med følgende svar: Ikke understøttet fil.
Håber det er forståeligt.
Avatar billede arnepedersen Forsker
09. december 2013 - 17:56 #7
På computeren kan jeg godt åbne filerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2013 - 17:59 #8
#7 Er det ms paint du kan åbne dem i eller åbnes de automatisk med Photoshop?
Avatar billede arnepedersen Forsker
09. december 2013 - 18:01 #9
Kan godt åbne dem i  ms paint.
Avatar billede milter Ekspert
09. december 2013 - 18:03 #10
Prøv at kigge på linket herunder. Der findes flere former for jpg/jpeg, og de er ikke alle lige brugbare. I teksten i linket står der bl.a.:

"Format Options Specifies the format of your JPEG file. Baseline ("Standard") uses a format recognized by ....."

Sørg for, at der i "Format Options" er valgt "Standard".

http://livedocs.adobe.com/en_US/Photoshop//10.0/help.html?content=WSfd1234e1c4b69f30ea53e41001031ab64-776c.html
Avatar billede arnepedersen Forsker
09. december 2013 - 18:13 #11
Jeg har den danske udgave, og får  mulighed for at vælge bl.a. andet end JPG m.m Ikke noget sted med standard.
Avatar billede milter Ekspert
09. december 2013 - 19:51 #12
Jeg har ikke CS3 på min computer (eller andre Adobe billedredigeringsprogrammer), så jeg kan ikke sige nøjagtigt, hvor det går galt, men, jeg er næsten 100% sikker på, problemet opstår et eller andet sted i din arbejdsgang.

Som sagt, jeg har ikke arbejdet med CS3, men jeg har gennem 15 år redigeret billeder med mange forskellige andre programmer. Den erfaring siger mig, at du skal vælge at gemme som jpg/jpeg, før du får muligheden for at vælge "Standard". Har du prøvet det?

Hvilket styresystem bruger du?

Har du tidligere med et andet digitalt TV kunnet bruge den fremgangsmåde, du nu bruger?
Avatar billede arnepedersen Forsker
09. december 2013 - 22:49 #13
Jeg er helt enig, det er utvivlsomt et eller andet sted i min proces. Men hvor, det er det jeg gerne vil vide.

Jeg gemmer i jpg/jpeg, og får IKKE mulighed for at vælge standard efterfølgende. i CS3.

Jeg er ikke sikker, men mener jeg før har redigeret i CS3 og har kunnet se billederne på Tv.
Avatar billede milter Ekspert
09. december 2013 - 23:38 #14
Du har stadig ikke svaret på, hvilket styresystem, du bruger. Det gør nok ikke den helt store forskel, men det gør det lettere for mig at hjælpe dig.

Jeg går tilbage til dit indlæg #6. Her skriver du:

"... derefter overfører jeg dem til min PC og lægger dem i en mappe. hvis jeg kopierer dem til min USB enhed kan jeg se dem på mit TV, alt er godt.

Så vil jeg redigere billederne så de bliver beskåret m.m. Det gør jeg i Adobe Photoshop CS3 hvorefter jeg gemmer dem som kopi i JPG format."

Hvilke billeder redigerer du? Dem på USB-enheden, eller dem på computeren? Og hvor gemmer du de redigerede billeder?

Afhængigt af, hvilket program du bruger, så kan redigerede billeder blive gemt som en ændring af det billede, du arbejder med, eller de kan blive gemt et helt andet sted i en anden mappe, hvis navn og placering du selv skal bestemme i indstillingerne for programmet, du arbejder med. I nogle billedredigeringsprogrammer bliver ændringerne gemt som en del af billedet på en måde, så ændringerne senere kan fortrydes, og den slags billeder vil dit TV ikke kunne genkende.

Når du kopierer billederne til din computer fra kameraet, hvilket format er de så i på computeren? Det kan du finde ud af ved at højreklikke et af billederne" og derefter vælge "Egenskaber".

Og hvad siger Windows, hvis du højreklikker billederne på USB'en?

Ved arbejde som dit med billeder bør du også følge denne fremgangsmåde: Kopier billederne fra kameraet til en mappe på computeren, som du selv laver og f.eks giver navnet "Kirsten konfirmation" eller lignende  > Lav en ny mappe på computeren og kald den f.eks. "Redigeret Kirsten konfirmation" , som du kopierer de overførte billeder til > Hvis du skal redigere billederne, bruge du altid billederne fra "Redigeret Kirsten konfirmation". På den måde har du altid originalerne at kunne gå tilbage til.
Avatar billede arnepedersen Forsker
09. december 2013 - 23:39 #15
Sådan, så lykkedes det. Jeg fandt ud af at der alligevel kunne vælge standard efter jeg havde gemt. Jeg undskylder min træghed.

I skal have tusinde tak fordi i havde stor tålmodighed med en gammel pensionist.

Mener milter bør have point, men takker 220661 for medvirken.

Skriver du et svar milter?
Avatar billede milter Ekspert
09. december 2013 - 23:48 #16
Jeg er såmænd selv en gammel pensionist, men jeg kender selvfølgelig ikke noget til, hvor mange års erfaring du har med pensionisttilværelsen :-)

God fornøjelse med arbejdet.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2013 - 07:38 #17
#15 Det er helt i orden. Velbekomme.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. december 2013 - 08:13 #18
Lidt hjælp til en anden gang samme fremgangs måde i alle Photoshop´s
http://gratisupload.dk/vis_billede/705147/