Avatar billede nitz Nybegynder
03. december 2013 - 21:10 Der er 5 kommentarer

Hente fra database på samme server men under andet domæne

Hej,

Jeg har to domæner, hvor jeg på den ene har en database (access) hvis indhold jeg vil vise på et andet domæne.

Jeg har tidligere i en anden sammenhæng fået adgang til en database mellem flere domæner, men kan simpelthen ikke huske hvordan og Google har jeg gennemtjekket.

Så vidt jeg husker er det noget permission der skal sættes på serveren.

Er der nogen der har et svar?
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. december 2013 - 23:11 #1
Uden at være spor stærk i samspillet mellem domæner, så vil jeg tro, at der dels skal være oprettet et trust mellem domænerne, og så skal kontoen, der henter data, sikkert også være kendt på begge domæner.
Men der er sikkert nogen i dette forum, der er mere kloge på området.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. december 2013 - 23:13 #2
Jeg sidder og tænker på en metode til at afprøve nogle  muligheder:
Du kan prøve at hente eller kopiere en fil til destinationen, hvor du prøver at hente data fra.
Det ville give dig et fingerpeg i hvilken retning, du skal søge løsningen.
/ptj_11
Avatar billede peterwr Nybegynder
04. december 2013 - 05:17 #3
Du skriver ikke, hvordan dine sites er organiseret.

Hvis begge sites er hos en hosting-udbyder, skal de nok hjælpe, og sætte evt. tilgang op. Udbyderenskal jo netop sikre i sin opsætning, at man ikke kan gå fra en site til en anden.

Måske er en hosting-site med flere domain-navne nemmere, og så have hver domain i hver sin folder.

Hvis du selv har server/hosting, er der ingen forskel mellem de to sites. Vanskeligheder her, er oftest rettigheder som admin/bruger - enten give fuld rettigheder til databasen, til det fungerer og så indskrænke igen - eller, Google med de fejlkoder der kommer, det plejer at hjælpe.

hilsen Peter
Avatar billede nitz Nybegynder
04. december 2013 - 17:19 #4
Hej Peter,

Nej det er da en lidt vigtig detalje jeg mangler :/

Det er to domæner på en virtuel server som jeg har fuld adgang til.

Tak til jer andre for forslag!

Med venlig hilsen

Tommy
Avatar billede reupke Nybegynder
04. december 2013 - 18:25 #5
Hvis der er tale om din egen server, så opsæt en ODBC forbindelse til Access databasen. Denne connection kan du så benytte fra ethvert domæne på serveren.