Avatar billede Matiass Nybegynder
03. december 2013 - 16:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ReadyNas Duo - FTP server

Hej.

Jeg har en Readynas Duo v1. Som jeg skal have sat op så jeg kan få adgang til mine filer udenfor netværket.

Jeg har sat følgende op på NAS:

Port:     65004
Authentication mode: User
Allow upload resumes:     Disable
Passive ports:     65004 − 65004
Masquerade as:     "Min offentlige ip adresse"

På min T-link router har jeg sat en porforwarding op med disse oplysninger.

ID - Service Port - Internal Port - IP Address    -  Protocol
2  -  65004      -  65004      - 192.168.0.112  -  TCP

192.168.0.112 er den ip adresse som NAS har på mit interne netværk.

Hvis jeg går på en anden pc undenfor netværket og prøvet i browseren og skriver \\min ip:65004 så sker der intet
Har også prøvet med FTP://minip:65004 der sker heller ikke noget.

Har også prøvet i en mappe og skrive det. Der laver den også fejl..

Håber der er nogle som kan hjælpe :)
Avatar billede HKW Nybegynder
03. december 2013 - 17:12 #1
Din offentlige ip, svarer den til routerens wan-ip? En del udbydere deler jo glædeligt ud af private adresser, som ikke kan tilgås fra internettet.

Opsætningen ser også lidt forkert ud. Hvis ftp'en lytter på 65004, så kan du ikke også bruge den port til den passive port - én passiv port er godt nok også lidt :-)
Avatar billede Matiass Nybegynder
03. december 2013 - 18:32 #2
Min offentlige er også Routeren WAN ip.

Der er købt en Fast ip adresse hos SEAS NVE, som jeg har min fiber linie på. Så den er god nok.

Hvad er den passive port så helt præcis. ? og hvad skal jeg stille den på ?

Har prøvet at få hjælp via denne tråd.
http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=32841
Og det ser ikke ud til at virke.
Avatar billede HKW Nybegynder
03. december 2013 - 21:34 #3
Ved ftp bruges flere porte. En til kommandoer (typisk port 21) og en eller flere til data.

Dvs. hver gang klienten skal hente data (en liste over filer gælder også som data), opretter den en ekstra forbindelse til servern på port x.
Avatar billede Matiass Nybegynder
24. januar 2014 - 11:42 #4
afsluttet uden svar