Avatar billede toberg Nybegynder
30. november 2013 - 00:12 Der er 3 kommentarer

WD live nas hardisk. Hvordan for jeg et overvågnings kammera til at gemme på den indbyggede FTP server

Jeg har et udendør overvågningskammera fra safehome. For ikke pc en skal stå tændt døgnet rundt og gemme overvågningen har jeg købt en Western Digital nas 2 gb live hardisk. Der er indbygget FTP server i hardisken.
Men hvordan for jeg skidtet til at optage overvågningen uden min pc er tændt.

Jeg er meget usiker på begreberne i netværksdeling osv. så det skal hels være en step by step vejledning.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
30. november 2013 - 01:06 #1
Har dit kamera nogen undersøttelse for at optage til en fjern lokation indbygget?

Ellers kræver det at din WD live nas, har en funktion til at kunne ooptage fra dit kamera vil jeg mene.

Jeg ved at Synology har deres Surveillance Station til dette formål, men jeg ved ikke hvad WD har.

Jeg kan dog sige 100% at det kræver at enten kamera eller NAS har en undersøttelse, ellers vil du skulle have det igennem en pc, som har et program der kan håndtere det.
Avatar billede toberg Nybegynder
30. november 2013 - 04:28 #2
Der er i kammera en opsætnings mulighed til FTP.
I opsætningen til nas serveren er der et afkrydsnings sted hvis man vil have den til at køre FTP. Så de to ting er ok
På mit overvågnings kammera skal der tastes en masse adresser ind, og dem synes jeg ikke jeg kan finde
Avatar billede toberg Nybegynder
13. februar 2014 - 09:43 #3
Der er åbenbart ingen der har et bud, så jeg lukker det igen