Avatar billede Fekzi Nybegynder
29. november 2013 - 23:24 Der er 16 kommentarer

Hvad for et grafikkort skal jeg købe

Hej jeg tror ikke jeg kan køre BF4 med det grafikkort jeg har kan du måske finde et godt Gaming Grafikkort som passer til mine Specs
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2013 - 23:54 #1
Jeg er ikke gamer, og ej heller vant til at sammensætte hardware. Du bør dog være opmærksom på, at når du opgraderer på grafikken, skal du være sikker på at din forsyning kan klare den ekstra belastning der kommer ved opgraderingen.
Har man en tilsyneladende kraftig psu der er billig i indkøb, kan man ikke være sikker på den kan holde det den lover, og derved udsættes resten af hardwaren for at gå i stykker ved psu nedbrud.
Derfor er det vigtigt at have en stabil forsyning.
Giv derfor lidt flere oplysninger on dit opsæt i din pc, amt hvilken forsyning du har i den.
Avatar billede Fekzi Nybegynder
30. november 2013 - 00:14 #2
Bundkort og CPU:

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155
Intel(R) Core(TM) i5.2400 CPU @ 3.10GHZ

RAM:

8 Gb Ram

Harddisk:

1 TB harddisk

Grafikkort:

XFX Radeon HD 7850 (FX-785A-CNFC)

Kabinet og Strømforsyning:

Corsair Carbide 500R Midi Tower Hvid

PurePower 530 w

Køling:

Corsair H100i Hydro Series CPU Køler

og billede af min pc http://computer.bazoom.com/dk/galleri/storbillede/5785-stationaer-selvbyg#/0
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2013 - 07:34 #3
Efter hvad jeg kunne se om din forsyning, havde den et fornuftigt pris/kvalitet forhold. Med hensyn til dit gfx, så så jeg at de anbefalede en 500 watt forsyning til systemet, som forsyningen j0 nu kan klare. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du opgraderer kraftigt på gfx,et,kan den få problemer.
De rigtig store gfx kort anbefaler en forsyning på mindst 650 til 700 wat og større, så alt efter hvad du søger efter skal du være opmærksom på dette. Jeg har læst om før herinde at man ikke nødvendigvis behøver I7 til gaming, da det som regel er gfx og harddisken der er flaskehalsen i systemet.
Om 8 gb ram er nok til de rigtig tunge spil, vil jeg lade andre vurdere, da jeg ikke selv spiller.
Avatar billede quakerzz Nybegynder
30. november 2013 - 18:29 #4
8Gb ram er fint nok.
Du skal har en grafikkort med mindst 3GB memory.
Gafikkort producenter oplyser hvor meget watt stromforsyning skal have.
Avatar billede quakerzz Nybegynder
30. november 2013 - 18:45 #5
Her er et link til et billigt grafikkort:
http://topdata.dk/product.asp?product=9442
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2013 - 08:04 #6
Tak quakerzz du kommer på banen.
Jeg er ikke en ørn til sammensætning af hardware, så det er godt med lidt hjælp.
Håber min vejledning i starten har været god nok, til at du kan overtqage tråden?
Avatar billede Fekzi Nybegynder
01. december 2013 - 17:41 #7
Hej nu har jeg lige Købt http://www.komplett.dk/asus-geforce-gtx-770-2gb-physx-cuda/781952
er der mere jeg kan gøre for at min pc bliver bedre
Avatar billede quakerzz Nybegynder
01. december 2013 - 19:07 #8
Dette grafikkort, som Jeg har linket til er billigere og hurtigere(med 3 GB memory) .Se her krav til spillet:
http://gamesystemrequirements.com/games.php?id=1694
Avatar billede Fekzi Nybegynder
01. december 2013 - 19:16 #9
men nu har jeg købt GTX 770
og se her http://www.hwcompare.com/14643/geforce-gtx-770-vs-radeon-hd-7970/
har du ikke noget mere jeg kan opgrader udover Grafikkort fx ram
Avatar billede Fekzi Nybegynder
01. december 2013 - 20:22 #10
Jeg kan fx. Købe en ssd hardisk
Avatar billede quakerzz Nybegynder
01. december 2013 - 20:30 #11
Du har ikke bruge for mere end 8Gb ram.
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. december 2013 - 11:25 #12
Du behøver ikke 3GB GFX kort

Et R9 270X til 1400kr kører BF4 på Ultra med ca 50 fps.
Avatar billede Fekzi Nybegynder
02. december 2013 - 13:01 #13
Men vil det gør forskel hvis jeg køber andre ram?
Avatar billede quakerzz Nybegynder
02. december 2013 - 20:50 #14
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. december 2013 - 13:07 #15
Ja og 7970 er også 50% dyrere.. Så er GF Titan også bedre.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2013 - 09:09 #16
Er vi færdige her?
Tråden er inaktiv.
Du har tre tråde med ssd disk du har oprettet. T af dem bør du lukke, da du kun må have et spørgasmål kørende om samme emne.