Avatar billede zaxdk Nybegynder
24. november 2013 - 10:11 Der er 2 kommentarer

Win 7 Ultimate fryser ofte, lagger, og har underlige fejl mens det køre..

Hej, jeg havde et mærkeligt problem med et spil Arma II OA med Day z mod. den havde låst sig på ca 10 fps lige meget hvad jeg gjorde, og det var kun det spil. så jeg valgte at en geninstallering min pc, da det var længe siden den havde fået sådan en tur.

efter denne geninstallation, er følgende problemer opstået.

1. musens ikon "fryser" i form at de ikoner den har når man svæver over noget tekst man kan redigere, eller trykke på et link, selv om jeg er ude på skrive boret. eneste måde jeg kan få de væk på er genstart.

2. Lag spikes i windows. kommer når jeg bare sider og surfer på nettet.

3. win fryser og jeg bruger re-boot knappen hvor efter mine bios boot settings nustiller og alt er noget rod, den har sat det til IDE og ikke AHCI vil boote på en anden hdd som ikke er min ssd med win på.

jeg har prøvet at geninstalere en gang mere uden det storte hæld.

mit set up:
Win 7 ultimate 64 Bit
P5QL-E
intel Q9550 2,83GHz
6Gb ram. før 8Gb men fjernet en knlods og så kørte det lidt mere stabilt.
GTX 560 2Gb
Avatar billede sky Nybegynder
24. november 2013 - 10:57 #1
Jeg vil tro det er et driver problem - måske drivere til bundkortet.
Avatar billede zaxdk Nybegynder
24. november 2013 - 11:07 #2
Alle driver er hentet for nylig på Asus hjemmeside og der er ikke nogle nyere version af dem end nogle år gammelt