Avatar billede uranus Nybegynder
19. november 2013 - 15:23 Der er 9 kommentarer

PC fryser

Min Windows 7 PC (SSD Harddisk) har det med at fryse og det har efterhånden stået på længe (ca 3 måneder). I starten sjældent, men nu op til flere gange om dagen og det er ret tilfældigt hvornår det sker. Nogen gange lige efter Pcen er tændt, andre gange efter at den har været tændt i timer (især efter længere dvaletilstand). Det sker oftest når jeg er på nettet, men det kan også ske i andre situationer, eksempelvis når jeg arbejder i PhotoShop. Har søgt efter spy- og malware, men det siger at alt er rent og min virusbeskyttelse er også i orden. Når det sker fryser alt undtagen musen. Hvis jeg klikker med den sker det at skærmen bliver transparent hvid og i nogen tilfælde helt sort. Trykker jeg Ctrl Alt Del sker der intet. Lader jeg Pcen står i ca ti minutter virker den igen og i tilfælde jeg har trykket Ctrl Alt Del kommer joblisten frem. Når jeg ikke gider vente trykker jeg på reboot knappen og så virker den som skal når den er genstartet. Jeg vil dog helst ikke reboote og venter de 10 minutter det vare (skod irriterende ventetid). Når den ellers ikke fryser virker PCen som den skal og uden andre problemer.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2013 - 15:40 #1
tjek, at du har alle drivere opdateret
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
brug IKKE knappen, men linket lige under i "or Download SlimDrivers Now from SlimWare Utilities" - så er der intet exstra med i pakken.
Avatar billede uranus Nybegynder
19. november 2013 - 16:12 #2
Takker for deltagelse :o)) Jeg har installeret programmet og den finder 20 opdateringer. Jeg er ikke ligefrem nogen ørn ud i Pc, men skal jeg bare starte fra en ende af og hente samtlige opdateringer og intallere ???
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2013 - 16:15 #3
alt - nogle af dem vil overlappe hinanden, så du slipper sikkert med det halve... Men installer (og genstart når den vil) til der ikke er flere.
Avatar billede uranus Nybegynder
19. november 2013 - 16:20 #4
Ok fint og jeg er i gang :o))
Avatar billede uranus Nybegynder
19. november 2013 - 16:47 #5
Jeg slap med 8 opdateringer :o)) Indtil videre køre det jo fint, men om det så hjælper kan kun tiden vise. Jeg vender tilbage når PC har kørt et nogle dage uden frysninger(eller hvis problemerne forsætter). Takker indtil videre for gode råd......
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2013 - 18:31 #6
Held og lykke. En opdateret pc er også lidt hurtigere og bedre sikre mod vira, så kør bare slimdrivers en gang i mellem for lige at tjekke om der er drivere, fer skal opdateres.
Avatar billede uranus Nybegynder
25. november 2013 - 18:25 #7
Øv øv nu har PCen kørt en uges tid og den er frosset et par gange på samme vis som tidligere, så problemet er der tilsyneladende endnu :o(( Jeg modtager forsat gode råd.......
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2013 - 18:38 #8
Så er der den langsomme fejlsøgning (den, der koster kassen i en shop). Pil en hardware ting fra og kør pc - hvis den stadig dør et par gange pr uge, så tilslut dims igen, og fjern en anden. På et tidspunkt - efter en god måneds tid - så har du synderen. Den skal så udskiftes med en nyere enhed af samme type (hvis du har brug for den). God arbejdslyst.
Avatar billede uranus Nybegynder
26. november 2013 - 19:27 #9
Det lyder til at blive er langtids projekt !!! Havde håbet at jeg kunne slippe med en repair eller geninstallation af Windows. Det kan jo klares på en dag :o)) Jeg kan selvfølgelig bare lade det køre og håbe at det ikke bliver værre.....