Avatar billede Anupta Nybegynder
09. november 2013 - 16:33 Der er 2 kommentarer

Kan jeg genskabe data fra ødelagt HDD?

Hej alle,

Jeg har været så uheldig, at min Macbook røg på gulvet, og ville derefter ikke starte. Der kom sjove lyde fra harddisken, og jeg var nødt til at sætte en ny i.

Da jeg ikke tog backup før det skete (det gør jeg nu!), er alle mine ting gået tabt. Jeg er den type der skal lære det på den hårde måde. Men jeg er rigtig ked af at have mistet alle de billeder jeg havde liggende.

Derfor vil jeg høre om der er nogen mulighed for at genskabe sine data?
Jeg synes at have læst om, at man kan få en USB-dims, som man kan sætte harddisken i og tilslutte computeren. Så ved jeg ikke om man skal have et program dertil også.
Men alle idéer modtages med kyshånd!!
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2013 - 17:41 #1
det kan være denne http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp
som passer til alle nyere typer harddisken (både 3½ og 2½)
Sæt disken til, og derefter til usbstik på computer, og du er kørende (hvis disken ikke er defekt).
Avatar billede Anupta Nybegynder
10. november 2013 - 12:49 #2
Tusind tak, det vil jeg prøve at kigge på! :)