Avatar billede sbl Nybegynder
06. november 2013 - 22:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VBA til at erstatte speciale tegn fra range

Jeg har et regneark hvor celler i tekst-streng indeholder speciale tegn som Å Ö ß. Derudover har jeg en liste med de speciale tegn i en kolonne og i en anden kolonne de tegn som de speciale tegn skal erstattes med. Det er fra den liste at jeg vil erstatte de speciale tegn...men hvordan?

Med VBA replace what:... kan jeg erstatte ved at skrive separat kode for hvert tegn, men jeg håber på en smartere løsning.
Avatar billede natkatten Mester
06. november 2013 - 23:44 #1
Prøv at kigge på koden i dette:

http://gupl.dk/703773/
Avatar billede sbl Nybegynder
07. november 2013 - 22:27 #2
Koden løser præcis opgaven, tak. Kan du også hjælpe med hvordan jeg begrænse koden til at køre på kolonne fx 2-5 (B-E) ?
Jeg har samme værdier som de erstattede i andre kolonner men her skal de ikke erstattes.
Avatar billede natkatten Mester
08. november 2013 - 09:05 #3
Kan ske ved at benytte denne:

dataark.Columns("B:E").Replace
Avatar billede sbl Nybegynder
10. november 2013 - 20:49 #4
Mange tak - det løser præcist den ønskede opgave! Send venligst som svar, så jeg kan lukke og give point.
Avatar billede natkatten Mester
11. november 2013 - 11:47 #5
Et svar til point. Afvis dit eget og acceptér dette.