Avatar billede bas Forsker
22. oktober 2013 - 16:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HP laserjet P4015X - rensning?

Hej

Vi har en HP laserjet P4015X der er begyndt sporadisk at skrive utydeligt - men primært ligesom i en lodret kolonne nogle centimeter fra venstre side af papiret.
Printeren skriver ikke noget om lav tonerbeholdning, og det virker også som der er en del toner tilbage. Er der et bestemt sted jeg kan prøve at rense? Vil det hjælpe noget at prøve at køre en cleaning page, og skal det i så fald være med noget bestemt papir?

På forhånd tak.
Avatar billede sadolin1978 Novice
22. oktober 2013 - 16:50 #1
det kan være der er noget toner eller støv på laseren prøv evt at rense dette ned en tør fnugfri klud
Avatar billede sadolin1978 Novice
22. oktober 2013 - 16:53 #2
kan ikke huske om den sidder i top eller bund men tag toneren ud, og jeg mener den sidder i toppen, her er et lille glas på ca. 1 cm x papiretes bredde dette tørres over med en tør fnugfri klud ( her er en gammel brugt stofble rigtig god )
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2013 - 17:40 #3
Nogle gange kan det også hjælpe at tage tonerkassetten ud og ryste den frem og tilbage for at fordele toneren jævnt i kassetten.
Avatar billede bas Forsker
22. oktober 2013 - 19:25 #4
Tak for jeres indlæg. Vi har prøvet at ryste toneren, men jeg prøver nok lige at rense i morgen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. oktober 2013 - 09:31 #5
Jeg har engang oplevet problemet på en tilsvarende HP printer, fordi printeren stod over en sprække i en vindueskarm, hvor der kom varme op fra en radiator. Der hvor varmen trak op, var printet tværet ud.

En renseside skal laves med almindeligt papir - det den gør er, at printe et fedt lag med sort toner, der trækker urenheder ud... - så en renseside vil kun hjælpe, hvis du har problemer med små grå klatter på printet.
Avatar billede bas Forsker
23. oktober 2013 - 10:38 #6
Det ser ud til, at det alligevel var toneren den var gal med.
Jeg har lige skiftet til en ny toner, og det er meget pænere.
Jeg gik på printerens webinterface og kunne der se, at den gamle toner faktisk stod til 0%. Grunden til at der ikke stod noget om det i printerens display er måske, at det ikke var en ægte HP toner.
Avatar billede bas Forsker
09. november 2013 - 07:36 #7
Nogen der vil have points?
Avatar billede sadolin1978 Novice
09. november 2013 - 09:34 #8
jeg springer fra her
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. november 2013 - 13:25 #9
Jeg springer også over...
Avatar billede bas Forsker
11. november 2013 - 09:32 #10
Lukker.