Avatar billede Gulev Nybegynder
21. oktober 2013 - 19:12 Der er 7 kommentarer

Ingen lyd fra tv til reciever

Jeg har et LG tv, som desværre ikke er udstyret med nogen som helst form for lydudgang. Jeg ville gerne have lyden fra tv'et til at køre over mit nye surround-anlæg, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre når nu tv'et kun har scart og hdmi udgang. Nogen der ved hvordan man kan gøre? :)
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. oktober 2013 - 19:22 #1
Avatar billede Gulev Nybegynder
21. oktober 2013 - 20:28 #2
ja det ved jeg godt. Det er mere fordi jeg skal kun bruge lyden fra tv'et. Jeg har allerede hdmi-kabel sluttet til fra anlægget, til når jeg skal se film osv. jeg har prøvet at bruge scart til lyd, men uden held
Avatar billede Gulev Nybegynder
21. oktober 2013 - 20:30 #3
det som jeg gerne vil frem til er, at jeg gerne vil have lyden fra tv-programmer osv. over til anlægget
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2013 - 20:47 #4
Der er noget med at hdmi skal være version 1.4 tror jeg for at overføre lyd til reciever.
Avatar billede Gulev Nybegynder
21. oktober 2013 - 21:01 #5
det kan sagtens overføre lyd fra anlægget til tv'et når jeg ser film, men det som jeg gerne vil have er at jeg kan sidde og se kabel-tv men få lyden over på anlægget. Det plejer at være til at klare med et jackstik, men det kan jo ikke bruges i mit tilfælde
Avatar billede johnnylassen Seniormester
21. oktober 2013 - 21:42 #6
Jeg hiver lyd ud fra Scart. Men en mulighed kunne være en scart til phono adapter. Den sættes i scartstikket og der er så tre udgange på den med phonestik. Video, V-lyd og H-lyd. Der er endvidere en omskifter der skifter mellem ind og ud fra scart. Denne virker fint hos mig.
En anden version med 1,5 m. kabel og nævnte omskifter kan ses her:
http://www.av-cables.dk/scart-til-2-x-phono/scart-til-3-x-phono-in-out-1-5-m.html
Mvh Lassen
Avatar billede johnnylassen Seniormester
21. oktober 2013 - 21:43 #7
Havde så ikke lige set en anden også linkede til et kabel af samme slags. Men det må så betyde at der er noget om snakken :-)