Avatar billede markus-king Nybegynder
18. oktober 2013 - 21:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.1 problemer

Hej,

Jeg har netop opgraderet til den seneste version af Windows. Men der er tilsynladende en masse problemer med opdateringen.

Første og fremmest har jeg et vandmærke i hjørnet af skrivebordet, der siger "SecureBoot er ikke konfigueret korrekt".

Samtidig begynder skærmen at blinke / tænde og slukke et kort øjeblik hver gang jeg tænder og slukker for strømmen.

Computeren føles desuden lidt langsom og reagerer ikke helt som før opdateringen.

Er det noget man kan fixe og har I også oplevet lignende? Min PC er en Lenovo Ideapad U430.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2013 - 22:52 #1
Ja der er mange problemer med den opgradering. Min opgradering gik først udmærket, men så kom der yderligere opdaderinger, og så røg mit internet. Det har jeg sloges med hele dagen uden held. Så nu har jeg geninstalleret et image med win 8 pro. Så efter have brugt hele dagen og aftenen med, er jeg hvor jeg begyndte. Jeg er ret forbandet på Microsoft og har derfor dette råd til andre, lyt til en forsøgskanin, vent med at opgradere til 8.1, til de fjolser har rettet en masse fejl. Hvis jeg ikke havde haft mi Image, havde jeg heller ikke turde gøre forsøget. men det er sidste gang, jeg er blandt de første til store opgraderinger.
Avatar billede markus-king Nybegynder
18. oktober 2013 - 23:30 #2
Hvor har du fundet opdateringerne?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2013 - 23:39 #3
De kom helt af sig selv. Men ellers gå ind under Windows update og søg efter opdateringer.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2013 - 09:34 #4
Ja Windows 8 har for nogle været en udfordring af komme i gang med.
Godt man har Acronis eller at andet program der kan lave image filer når det bøvler for en.
Sidder selv her på en XP maskine som om et halvt år mister opdateringerne til styresystemet, og jeg er da lidt bekymret ved at skulle købe en Win 8 og fortsætte med.
Har en anden pc der kører Win 7, og den er der heldigvis ikke problemer med.

En systemgendannelse kan jo ikke løse problemet her desværre, for ellers havde det været en mulighed at prøve.

Har bemærket ved alle ny udgivelser af stryresystemer fra Windows, at systemerne ikke har fungeret optimalt før den 1 store retttelse til systemerne kom (SP1).
Det er desværre sikkert det samme her :-(
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2013 - 11:06 #5
Det kommer jo an på, hvordan man ser på W8.1. Er det en kikset SP eller er det en ny udgave af W8 ?
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2013 - 12:35 #6
Der var meget stort pres på Microsoft server i fredags, og det har sikker givet flere fejl?
Jeg har så i går lavet en forsøgs HDD med 8.0 og installerede 8.1.
Installationen gik ganske udmærket og uden flere hurtige opdateringer, og min internet forbindelse blev ikke ødelagt denne gang.
8.1 kører såmænd udmærket, men fik slettet Avast antivirus og Revo uninstaller, de kunne geninstalleres. Glary utilities kørte fast, og måtte slettes. Google Earth blev ubrugelig med rødlige farver, men da jeg satte dem til OpenGl kørte det igen.
Jeg ved ikke om det skyldes 8.1, men Comodo firewall blev ved hver genstart ved med at lægge reklame ind, som ikke kunne fjernes med x i "vis ikke igen" Udskiftede de med Online Armor.
Men nu kører det ligesom det gjore på 8.0.
Og hvad fik jeg, som ikke har Touch skærm, ud af det? Ingenting.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. oktober 2013 - 14:24 #7
Til orientering Microsoft har fjernet opdateringen
http://gratisupload.dk/vis_billede/702981/
Avatar billede markus-king Nybegynder
20. oktober 2013 - 22:31 #8
Det er vel kun opdateringen til RT versionen?
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2013 - 22:39 #9
Den opdatering ligger stadig på Store.
Avatar billede markus-king Nybegynder
05. marts 2015 - 22:23 #10
Jeg lukker tråden her. Deltagere af denne tråd må gerne smide et svar.