Avatar billede brakke Nybegynder
18. oktober 2013 - 19:26 Der er 4 kommentarer

Formatere DVD-r

Hej

En af mine venner har overspillet en koncertoptagelse (tv-udsendelse) fra et VHS-bånd til en DVD-r til mig. Når jeg sætter den i min dvd afspiller får jeg følgende meddelelse: Disken kan hverken blive afspillet eller optaget på, vil du formatere denne disk?, jeg kan så vælge mellem DVD-RW eller Nej.

Hvad skal jeg gøre? Sletter jeg ikke indholdet på disken hvis jeg formaterer den?

Jeg kan sagtens afspille disken på min computer. Jeg har to andre diske han tidligere har overspillet til mig, den ene virker, men den anden får jeg samme meddelelse. Har dog tidligere kunne afspillet begge på dvd-afspiller, men jeg ved ikke om det evt. kan være min gamle dvd jeg har afspillet dem på.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. oktober 2013 - 19:48 #1
Avatar billede brakke Nybegynder
18. oktober 2013 - 20:13 #2
Kan jeg selv gøre det?
Avatar billede brakke Nybegynder
18. oktober 2013 - 20:55 #3
ellers skal det gøres på den pc som har brændt dvdén?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2013 - 09:04 #4
Kan du bare ikke bare brænde en dvd med indholdet ud selv, og så lige huske at lukke den?
En dvd-r kan ikke formateres når der er skrevet til disken.
Har du fået dvd'ere af samme mærke før hvor det virker?
Det er jo ikke alle mærker at dvd afspillere kan afspille.
Nogle håndterer bedst dvd+r hvor andre er ligeglad eller bedst klarer dvd-r