Avatar billede Helloannso Nybegynder
17. oktober 2013 - 13:51 Der er 5 kommentarer

Tilslutning af kamera viser 3 "vinduer" som 3 USB lagrings enheder

Når jeg tilslutter min morfars Sony digital kamera til hans stationære pc ( OS Windows 7) for at overføre fotos dukker der 3 vinduer op; 1) den normale "automatisk afspilning" som passer til kameraet kaldet drev K: , 2) et vindue der åbnes som for en USB nøgle kaldet drev L: (den er dog tom, og har intet med kameraet at gøre) og 3) et "automatisk afspilning" vindue men for drev M: der ikke giver mening (det har ikke samme "symbol" som det 'ægte' "automatisk afspilning" vindue).

Mit spørgsmål er så, hvorfor disse 2 ekstra vinduer dukker op ved tilslutning (der er intet andet ekstra sluttet til computeren) og om jeg kan undgå dette, da det forvirrer min computer-begynder morfar mere end det gavner. Er det en fejl på usb-kortet i kameraet?  Altså, kan det være splittet i 3 på en måde?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 14:07 #1
Hej og velkommen til.
Jeg kan måske her frygte at man ikke bruger sikker fjernelse af hardware der er tilsluttet over usb portene.
Derfor står der flere enheder som ser ud til at være tilsluttede, og reagerer når du tilslutter kameraet.
Usbdeview kan registrere disse enheder, og man kan med programmet slette de enheder der ikke er fysisk tilsluttet:
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Kommer du til at slette en som du ikke skulle have slettet vil Windows ved næste start registrere hardwaren igen.

PS Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne i forbindelse med pointgivning som tak for hjælpen.
Kun hvis du ikke får en løsning bruger du svar funktionen og selv accepterer dette svar.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)
Avatar billede Helloannso Nybegynder
17. oktober 2013 - 16:38 #2
Mange tak 220661 :) Jeg gav det et forsøg med programmet USBdeview og slettede alt undtagen den tilsluttede printer - stadig samme resultat når jeg tilslutter kameraet.

Når jeg "afbryder" kameraet med sikker fjernelse af hardware, ligner det at de forskellige drev (K, L og M) alle ligger i kameraet? Jeg har forsøgt at formatere SD-kortet, uden at det ændrede udfaldet når jeg tilslutter kameraet og vil overføre billeder. Har du andre forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 16:43 #3
Ikke lige umiddelbart :-(
Hvad hedder camera mere præsist?
Avatar billede Helloannso Nybegynder
18. oktober 2013 - 11:13 #4
Det hedder SONY Cyber-shot DSC-W380 hvis det hjælper?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2013 - 11:23 #5
Gå i enhedshåndteringen, og find usb portene. Vælg at fjerne portene fra systemet.Luk computeren.
Udtag alle usb baserede ting og start pc op uden disse tilsluttet.
Når pc er startet helt op, monter énhederne en efter en så Windows registrerer dem og installerer drivere.
Løser det problemet med flere drev når kamera tilsluttes?