Avatar billede Tryvard Nybegynder
06. oktober 2013 - 00:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hent specifikt tal fra formellinje

Hej!
Jeg arbejder i excel 2007

Jeg mangler en formel der kan give mig et specifikt tal fra cells formel.

Eks.

A1=(2*5)+7 = 17

jeg skal bruge en formel der går ind og henter det første tal i formlen så:

A2=("indsæt formel der henter første tal"*4)+7  = 15

Det er min første Post her på siden, så skriv endelig hvis der skal uddybes eller andet.
Mvh.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
06. oktober 2013 - 06:18 #1
Du kan lave en formel, der bruger referencer i stedet for specifikke tal.

Hjælpe celler :

B1 = 2
C1 = 5
D1 = 7

Formler :

A1 =(B1*C1)+D1  =17

A2 =(B1*4)+7    =15

På den måde kan du ændre variablerne i din formel ved at ændre B1, C1 eller D1
Avatar billede Tryvard Nybegynder
23. oktober 2013 - 09:53 #2
Hmm. havde håbet på at kunne lave det på den anden måde.
Men er endt med at lave det på den måde du siger.