Avatar billede Kast20 Seniormester
03. oktober 2013 - 00:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Domæner på forskellige IP-adresser

Hej,

Jeg har ca. 5 domæner og leder efter en host/løsning der kan give alle 5 domæner en forskellig IP adresse? Ikke 5 dedikeret IP-adresser da jeg ved det ville koste kassen, bare forskellige (delt med andre).

Jeg har kigget lidt på http://www.softlayer.com der godt nok er amerikansk men her ser det ud til at man kan tilkøbe IP-adresser (IPv4 og IPv6) som man så kan tildele sine domæner (se footer). Jeg har bare vildt svært ved at gennemskue hvor meget det vil rende op i prismæssigt da jeg jo også skal bruge en server til filer og mysql databaser for hvert domæne? Desuden kunne jeg ikke finde en dansk udbyder der tilbød ekstra IP-adresser så med softlayer.com ville der være tale om amerikanske IP-adresser.

Håber der er en IT/server kyndig person derude der kan vejlede mig lidt...
Avatar billede komputerdk Mester
03. oktober 2013 - 01:22 #1
hvad er ideen egentlig med at have 5 forskellige IPer?

du kunne også bare hoste dem 5 forskellige steder, så ville de få fem forskellige IPer (og ikke dedikeret).

Der burde ikke være noget problem i at bruge samme MySQL server til alle fem domæner..
Avatar billede vpspro Nybegynder
03. oktober 2013 - 04:56 #2
Vi har mulighed for at levere op til 8 IP-numre på vores VPS'er. Du kan læse mere på https://www.vpspro.dk
Avatar billede Danhost Nybegynder
03. oktober 2013 - 10:26 #3
Man kan bl.a. drage fordel af at have flere IP-adresser tilat opbygge dit eget linknetværk til gavn for din SEO.

Kast20 - Jeg kan godt hjælpe dig med dit problem. Hvis du bestiller 5 almindelige webhoteller her hos Danhost vil jeg godt garantere at de får 5 forskellige IP adresser. Du skal bare sende mig en mail og så kan jeg bestille det for dig.

Hilsen Kathrine
Avatar billede Kast20 Seniormester
03. oktober 2013 - 17:31 #4
Tak for jeres svar.

Ja det er bl.a. for at slippe for at have 5 forskellige hoteller, 5 forkellige steder med 5 forskellige logins mv. Det må næsten kunne gøres nemmere men spørgsmålet er også hvor dyrere det bliver.

Men er der hos jer vpspro eller danhost så også mulighed for at tilkøbe flere IP-adresser (IPv4 eller IPv5) hvis antallet af domæner skulle vokse? Evt. ved at betale mere pr. måned. Jeg tror jeg vil foretrække en løsning der kan skaleres.
Avatar billede Danhost Nybegynder
04. oktober 2013 - 09:24 #5
Hvad er formålet med at du skal bruge 5 IP adresser? Jeg spørger for at jeg kan undersøge om der er en bedre løsning end de produkter vi umiddelbart har listet på www.danhost.dk

Hilsen Kathrine
Avatar billede Kast20 Seniormester
04. april 2020 - 23:34 #6
Lukker.