Avatar billede g91 Juniormester
30. september 2013 - 19:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mit billedbehandlingsprogram crasher konstant ?

Jeg benytter Corels PaintShopPro X5 (og X4)
Kører Windows 7 proff.
Når jeg starter programmet ser alt normalt ud, men umiddelbart efter færdig opstart får jeg en Windows dialogboks med beskeden:

Corel PaintShopPro X5 holdt op med at fungere.
Et problem var skyld i, at programmet holdt op med at fungere korrekt. Windows lukker programmet og giver dig besked. hvis der findes en løsning.


Jeg har scannet og renset med både det ene og det andet værktøj, men lige lidt hjælper det.

Jeg har for øvrigt ogå prøvet at lave en total afinstallering, for så efter at ha' "renset PC'en" lavet en ny installation.
Jeg er helt på spanden !

Deler gerne ud af point for et råd der kan hjælpe mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2013 - 19:59 #1
Du skriver total afinstallering. Er det Windows + Corel eller kun Corel du har installeret om?
Er det det sidste, så skulle du måske prøve at fjerne Corel igen.
Men gør det med Revo Uninstaller free.
Revo Uninstaller free:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc, og installer Corel igen
Avatar billede out_of_order Nybegynder
01. oktober 2013 - 06:48 #2
Prøv at finde dine logfiler inde i windows, der er gerne en lidt mere detaljeret beskrivelse af hvad der går galt, ellers send fejlfilerne til microsoft så lykkedes det gerne :)
Avatar billede g91 Juniormester
04. oktober 2013 - 20:37 #3
Har fulgt både det ene og det andet råd, men stadig samme problemer. (Og besynderligt nok både PSPX5 og også X4)
Nu har jeg imidlertid fundet ud af, at hvis jeg kører "Restore Database" hver gang inden jeg starter programmet, så kan jeg få det til at køre ? ? ?
Men er da stadig åben for evt. mere permanent løsning.
Avatar billede g91 Juniormester
21. november 2013 - 12:47 #4
Ikke løst - spm. lukkes
Avatar billede out_of_order Nybegynder
25. november 2013 - 08:57 #5
Må lige sige at jeg havde det samme problem med adobe photoshop for lang tid siden, troede du havde fået styr på det...
prøv at installere programmet på en ekstra eks eller intern harddisk det løste i alt fald mit problem....
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester