Avatar billede hypermac Nybegynder
28. september 2013 - 19:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indsæt ugenr. på mit website

Indsæt ugenr. på mit website og det skal skæres ud i pap ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2013 - 21:48 #1
uge 1 i danmark er den første uge med fire dage (dvs torsdag indgår). Året kan derfor godt starte med uge 52 (iso-norm).
Den lette (og du skriver jo intet om hvor du vil bruge det og hvad du har i forvejen) er bare at bruge en google-kalender og sætte den ind på dit site. Så har du stort set alt, hvad du kan forvente af en kalender. Og der er tillæg med månefaser og ugenumre - det er bare at vælge.
Jeg har fundet et eksempel på http://1656kbh.dk/Kalender netop med ugenumre og månefaser i en google kalender.
Avatar billede keysersoze Guru
28. september 2013 - 21:55 #2
Det er dit tredje spm om præcis det samme inden for få timer - hold dig til ét spørgsmål ellers når du aldrig i mål.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2013 - 21:56 #3
ok - så det er spild af tid...
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
29. september 2013 - 17:12 #4
Du skal bruge javascript til det, og du skal placer scriptet i body taget der hvor uge dagen skal stå.

<script type="text/javascript">
switch(new Date().getDay()) {
case 0:
document.write("Mandag");
break;
case 1:
document.write("Tirsdag");
break;
case 2:
document.write("Onsdag");
break;
case 3:
document.write("Torsdag");
break;
case 4:
document.write("Fredag");
break;
case 5:
document.write("Lørdag");
break;
case 6:
document.write("Søndag");
}
</script>
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
29. september 2013 - 17:25 #5
Du kan også bruge php.

<?php

echo date("W");

?>