Avatar billede fazer Nybegynder
27. september 2013 - 08:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Data fra Genvex anlæg med mini usb til WLAN netværk

Hej Eksperter

Jeg har købt mig sådan et Genvex Energy 1 med optima 250 design styrring, og på selve styre panelet er der en mini USB port som jeg kan bruge til at hente alle oplysninger fra anlægget.
Men da jeg har panelet til at sidde et centralt sted i huset som det skal, hvor der ikke er mulighed for at sætte et bord op, kan jeg godt tænke mig at koble USB porten til mit netværk så jeg kan tilgå det trådløst af den vej.
Men er det muligt?

Programmet jeg bruger hedder Genlog 2.1 og er lavet til Genvex anlæget, og for at få kontakt via usb port på en pc skal men installere en virituel comport (http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm (ver. 2.02.04))

Håber der er nogen der kender en snedig løsning til denne opgave :-)

MVH
Morten
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2013 - 18:10 #1
Luk lige denne da du har lavet det samme spørgsmål 2 gange.
Læg et svar og accepter svaret.
Avatar billede fazer Nybegynder
27. november 2013 - 16:56 #2
UPS smutter det havde jeg ikke set. tak for info selv om jeg nu svare lidt send :-)