Avatar billede husmand Nybegynder
21. september 2013 - 07:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Halogen spots tænder i ca 30 sek...

... og så går de ud. Derefter tænder de i få sekunder når jeg trykker på kontakten.
Jeg har forsøgt at rykke lidt ved de ledninger der går ind i transformatorerne - ingen forskel.
Der er 6 pærer fordelt på 2 transformatorer og lyset kan dæmpes.

Jeg har snust lidt rundt på nettet og tit siger folk at det nok er en død transformator, men jeg synes det lyder skørt når der kommer lys hver gang jeg trykker på kontakten?

Nogen der har et bud
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2013 - 09:38 #1
Hvad sker der, hvis de monteres med fast spænding? (uden dæmper)
Lyser det så hele tiden?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2013 - 09:39 #2
Pærerne er ikke for kraftige i forhold til det som trafo kan levere, så den slår fra for at beskytte den.
Avatar billede husmand Nybegynder
22. september 2013 - 08:13 #3
Prøvede at skifte dæmperen ud med en alm tænd/sluk kontakt. Det virkede som om at det var løsningen. Lyset har i hvert fald brændt siden.
Smid et svar 220661. Så får du pointene for at spore mig ind på løsningen.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2013 - 08:17 #4
Okay. Godt jeg kunne hjælpe dig. Lægger et svar.