Avatar billede Raketheone Nybegynder
19. september 2013 - 16:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 kan ikke starte op, virker kun i fejlsikret tilstand

Hej Eksperten.

Jeg har købt en Lenovo ThinkPad Edge for nyligt, men pludselig en dag kunne den ikke åbne Windows ordenligt.
I de første par dage loadede Windows op på skrivebordet, men hverken netværket eller de fleste programmer (f.eks. Microsoft Essential) virkede. Det tog 10-15min før netværket pludselig kom på og jeg kunne bruge computeren normalt.
Pludselig er computeren begyndt at vise sort skærm når windows prøver at starte op, men musen er der og den kan bevæges rundt. Det eneste der er, er en sort skærm og musen...

Hvis jeg starter computeren op i fejlsikret tilstand m. netværk åbner windows op helt normalt og netværket kommer på med det samme.

Jeg tænker derfor, at det er et program som foresager den her fejl i opstartningen af Windows, men hvad kan jeg gøre?

Jeg har en masse programmer og filer som jeg helst ikke vil til at installere igen, for jeg ved godt at det mest indlysende er at lavet en format C:.

Levono bærbare har det med at ha' installeret en helvedes masse programmer, og jeg mistænker en af dem som værende problemet, men hvordan finder jeg ud af det?

Håber der er nogle der kan hjælpe, for jeg vil gerne undgå en formatering
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2013 - 17:00 #1
Prøv at lave en systemgendannelse nogle dage tilbage, hvor du ved den virkede rigtigt.
Avatar billede sadolin1978 Novice
19. september 2013 - 17:08 #2
hvis du ikke har lagt for meget ind eller gemt for meget kunne du, køre en factory reset og derefter hente

http://pcdecrapifier.com/

derefter køre en Ccleaner

derefter køre en driver update fra Lenovo

derefter evt. køre http://ninite.com/

men hvis du vil undgå at skulle ligge det hele ind igen kunne du undlade factory reset
Avatar billede Raketheone Nybegynder
22. september 2013 - 16:46 #3
Systemgendannelse virkede, selvom den "sorte skærm" ved opstart stadig er der i 30-45sek.. Men det kan jeg leve med :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2013 - 16:57 #4
Godt den kom til at virke igen.
Om det er din grafik driver der skal udskiftes er muligt. Du kan prøve at opdatere den