Avatar billede Chrintz Praktikant
19. september 2013 - 14:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opretshav loven - Film og spil trailere

Hej Jeg sider i bestyrelsen i en universitetsradio, radioen er ikke kommerciel, og betaler for Koda Gramex.

Vi har en programgruppe er laver filmanmeldelser, og de spørger om de må afspille lydklip fra de film og spil de anmelder?

Jeg tænker at det ikke går ind under Koda/Gramex. Jeg har hørt et sted at man lovligt kan afspille 20-30 sekunder, er der hold i det eller hvordan fungere sådan noget?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2013 - 18:08 #1
De film og trailere de henviser til, er det ikke fra de trailere der er frigivet af udbyderen?
De er jo frit tilgængelige for alle, og så skal man ikke betale for koda.
Det står jo typisk også i starten at klippet er frigivet.
Avatar billede Chrintz Praktikant
20. september 2013 - 09:51 #2
Jo det er de, men er de frigivet til at man må benytte lydspor osv.?
Jeg har prøvet at se på nogle trailere, men kan ikke se at der står noget om at de er frigivet?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2013 - 13:16 #3
Jeg har set på flere af disse trailere at der står "To use for commersial use only"
Og det ser jeg at man må bruge dem som andmeldelse for disse film.
Men er der andre der mener noget andet, så ret mig gerne hvis jeg tager fejl.
Avatar billede Chrintz Praktikant
04. oktober 2013 - 08:40 #4
Tak for svar, hvordan lukker jeg tråden/giver point?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2013 - 18:15 #5
hvis du mener min hjælp har været brugbar, bruger du dette svar her til at lukke med.
Hvis ikke lægger du selv et svar og lukker.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2013 - 18:15 #6
Dette er et svar