Avatar billede skagensrose Nybegynder
18. september 2013 - 17:49 Der er 28 kommentarer

Dropbox driller

Hej

Jeg kan ikke mere se mine mapper i Dropbox. Intet problem med at logge på med en anden pc og se mappern der samt oploade nye filer.
Hvordan løser jeg det problem?

Mange hilsner
Eva
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 18:00 #1
Snakker vi i din Dropbox mappe på PC'en? Har du ved en fejl fået slået "Selective Sync" til mon? Fremgår din Dropbox mappe på dit Skrivebord? Er det når du klikker på ikonet, at du ikke kan se dine mapper?
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 18:06 #2
Hvad er årsagen til, at du åbner to spørgsmål med samme spørgsmål?
Avatar billede skagensrose Nybegynder
18. september 2013 - 19:20 #3
Hej

Jeg har klikket på ikonet - preferences - advanced...alle mapper er "tjekket af". Nederst har jeg kun mulighed for at trykke "switch to advanced view" og cancel".
Der er en eller anden konflikt mellem skrivebordet og dropbox.com.

Mht. til 2 spørgsmål - undskyld. Jeg oprettede det første spørgsmål, men kunne ikke se det efterfølgende. Jeg sletter det andet igen, tak :-)
Håber, du eller en anden kan hjælpe med at løse dropbox problemet :-)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. september 2013 - 19:54 #4
du skulle vel ikke have kommet til at gøre  mapperne skjulte

åben din dropboks mappe på skrivebord højre klik et tilfældigt sted inde i mappen og vælg egenskaber  - check om der er flueben i skjul - hvis ja fjern markeringen og klik anvend og ok
Avatar billede skagensrose Nybegynder
18. september 2013 - 20:02 #5
Der er ikke flueben ved "skjul"...suk
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 20:57 #6
backtracking: Hvad lavede du inden det holdte op med at virke? Har du været inde og ændre i din Dropbox-konto på www.Dropbox.com, hvilke PC'er der skal have adgang til din konto?
Avatar billede skagensrose Nybegynder
18. september 2013 - 21:05 #7
Jeg har ikke ændret i dropbox etc. og andre pc'er har ikke adgang til min.
Noget andet underligt er, at når jeg får dropbox.com op efter ar have skrevet det i adresselinjen, så er jeg allerede ogget ind - uden mulighed for at logge ud. Og mapperne er som sagt ikke synlige.
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 21:22 #8
Okay, vi snakker altså ikke om Dropbox installeret på PC'en. Det ændrer jo lidt på det hele. Hvilken browser benytter du og hvilken version? Har du prøvet at tilgå Dropbox fra en anden browser? Grunden til at du bliver logget automatisk ind, er fordi browseren husker dit brugernavn og password. Du kan logge ud og derefter fravælge at dit brugernavn skal huskes. Du kan også slette cookies som er relateret til Dropbox, og slette gemte passwords gemt i browseren.
Avatar billede skagensrose Nybegynder
18. september 2013 - 21:33 #9
1. Jeg har installeret Dropbox på min pc.
2. Explorer
3. Jeg kan sagtens både logge på Dropbox og se mine filer fra en anden pc
4. Jeg kan ikke logge ud på min egen pc..
5. Hvordan sletter jeg cookies kun relateret til Dropbox?
Mange hilsner
En snart desperat Eva ;-)
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 21:40 #10
Okay, vi skal lige have delt det her op. Du har Dropbox installeret på din PC og du benytter Dropbox via Dropbox.com.

Kan du se nogle mapper/filer i din Dropbox mappe på din PC, altså ikke via browseren.

Hvilken version af Explorer kører du?
Avatar billede skagensrose Nybegynder
18. september 2013 - 21:46 #11
Jeg benyttede indtil for kort tid siden Dropbox.com til at oploade filer.
Det er så ikke muligt mere..
Jeg kan fint se mine mapper/filer i DP mappen på skrivebordet.
Hvilken Explorerversion...tja, der bliver jeg dig svar skyldig...og rødmer Hvordan ser jeg det?
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 21:54 #12
Version af iEplorer = Tryk én gang på ALT, én gang på Æ, vælg Om Internet Explorer. Her kan du se versionen. Prøv at logge ud ved at klikke på dit navn oppe i højre hjørne og vælg Sign Out. Log ind igen og se om det virker.
Avatar billede skagensrose Nybegynder
18. september 2013 - 22:03 #13
ALT Æ - der sker ingenting
Mht. Dropbox så kan jeg overhovedet ikke navigerer på siden
Hverken signe ud eller noget. Ellers havde jeg gjort det...
Kan desværre ikke sende et screen dump her i kommentarfeltet
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 22:06 #14
Måske du har engelsk version. Gå i menuen og vælg Hjælp og vælg Om Internet Explorer. Hvis din menu ikke er vist, kan du trykke én gang på ALT-knap.
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 22:07 #15
okay, det er ikke kun mapperne du ikke kan se? Kan du heller ikke se menu elementerne på siden?
Avatar billede skagensrose Nybegynder
18. september 2013 - 22:08 #16
f1= hvilken version af Explorer man bruger :-)
Min er version 8
Avatar billede skagensrose Nybegynder
18. september 2013 - 22:12 #17
Jo - listen "files, photos, sharing, links, event, get started" er der, men kun i en "dummy" version. Hvert link leder til en oplysning om, hvordan siden fungerer
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 22:14 #18
Ha ha, det var jo nemt nok ;O) Du kan evt tage et screenshot og uploade det til www.gratisupload.dk
Avatar billede skagensrose Nybegynder
18. september 2013 - 22:23 #19
:-) Ja, det løser bare mit problem
Jeg kan stadigvæk ikke se mine filer/oploade i dropbox.com
Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2013 - 08:52 #20
Fik du taget et screenshot? Du kan prøve at køre en oprydning af data ved at trykke CTRL+SHIFT+DEL. De fire øverste burde være valgt og det burde være fint nok. Du kan evt. fjerne flueben i den der hedder Oversigt, hvis du gerne vil gemme din browsning historik.
Avatar billede skagensrose Nybegynder
19. september 2013 - 10:24 #21
Link til screen dump:

http://gupl.dk/701707/
Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2013 - 10:48 #22
OK. Prøv at klikke på den lille dropdown pil oppe i højre hjørne. Kommer der en mulighed for at vælge Sign Out?
Avatar billede skagensrose Nybegynder
19. september 2013 - 11:44 #23
Hej igen
Jeg har nu installeret google crome - det hjalp :-D
Min browser var ganske enkelt for gammel.
Skriv lige et svar - så kan jeg give dig point for din ihærdighed og hjælpsomhed :-)

Mange hilsner
Eva
Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2013 - 11:47 #24
Det stemmer ikke. Internet Explorer 8 er godkendt af Dropbox og fungerer. Jeg benytter selv Internet Explorer 8 på arbejdet. Var der mulighed for, at benytte Sign Out, ved den blå dropdownpil? Jeg vil selvfølgelig gerne fortsat hjælpe og se om vi ikke kan få knust problemet. Ellers smider jeg et svar :O)
Avatar billede skagensrose Nybegynder
19. september 2013 - 11:54 #25
Jamen jeg har jo også kunnet bruge Dropbox med min Explorer 8 i lang tid...det er jo det, der er underligt.
Jeg kunne hverken signe out - som sagt, så var det ligesom om, det var en "dummy-version" af den rigtige Dropbox
Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2013 - 11:55 #26
Forsøgte du at rydde data?
Avatar billede skagensrose Nybegynder
19. september 2013 - 12:00 #27
Jeg forsøgte flere gange med ctrl-shift-del...der kom intet op
Meget mærkeligt
Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2013 - 12:08 #28
Okay. Prøv at gå i menuen og vælg Funktioner>Internetindstillinger. Under fanebladet Generelt, vælg Slet i området Browserdata. Ser du en boks nu. Jeg benytter Internet Explorer 10 her hjemme, så ved ikke om det hele matcher præcist overens.