Avatar billede allanjonas Nybegynder
18. september 2013 - 11:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Automatisk gemme komprimerede filer samme sted som psd filen.

Hej.

Mit arbejdsliv ville blive langt enklere, hvis jeg kunne ændre hvor PhotoShop foreslår at gemme filer til web.

Som det er nu:

Jeg åbner en psd fil
Arbejder med filen
Gemmer filen til web og skal bruge en masse klik på at finde ind til den mappe hvor jeg ønsker at gemme filen.

Som jeg gerne ville have det:

Jeg åbner en psd fil
Arbejder med filen
Gemmer filen til web og PhotoShop åbner automatisk den mappe hvor pds filen er placeret.

Jeg gemmer nemlig oftest filer til web i samme mappe som pds filen.
Men jeg kan ikke finde et sted i indstillinger, hvor jeg kan vælge ovenstående feature.
Avatar billede prodic Mester
18. september 2013 - 17:38 #1
Det er en feature, som flere ønsker. De har oprettet denne:
http://feedback.photoshop.com/photoshop_family/topics/saving_out_images_between_files_for_photoshop_is_a_royal_pain
som du passende kan støtte op om.

Photoshop CC har en "save to original folder", men Save For Web lader til at sin egen måde at gøre tingene på.

Du kan også lave genvejs-løsningen, som i visse tilfælde kan hjælpe lidt. Vi bruger det selv ofte.
Avatar billede allanjonas Nybegynder
19. september 2013 - 08:43 #2
Hej Prodic.

Har støtte op om forslaget ... men vi er kun 3 :(
Føler mig dog ikke længere så alene i verden med mit ønske.
Problemet er ikke løst, men dog beskrevet.
Og det er vel første skridt.