Avatar billede Mikkel-k Nybegynder
18. september 2013 - 08:08 Der er 1 løsning

fjerne adgang til kontrolpanelet i windows 7 home premium for brugere med begrænsede rettigheder

Jeg har lige fået 4 nye stationære PCer ind af døren. jeg skal til at installere 64 bit version af windows 7 home premium på dem.
Mit spørgsmål er: hvordan forhindrer jeg brugere med begrænsede rettigheder i at få adgang til kontrolpanelet og evt andre funktioner i win 7 ?

Brugerne er børn på 5 til 11 år og skal spille spil, kigge billeder og surfe lidt.

skal jeg have et tool á la SDK eller kan jeg fjerne det under administration ?
Avatar billede Fido-dk Juniormester
18. september 2013 - 08:37 #1
Efter lidt hurtig googleing fandt jeg følgende

http://www.howtogeek.com/howto/16189/configure-what-items-are-available-in-control-panel-or-completely-disable-it-in-windows-7/

Det er et registery "hack" da home editions ikke understøtter Local Group Policy

/Fido-dk