Avatar billede Andershoegh Seniormester
11. september 2013 - 18:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Er sikkerhedskopi af iPad og iPhone på egen PC muligt ?

Syntes det burde være en mulighed, at kunne lave en sikkerhedskopi af iPad og iPhone på min egen pc og ikke kun med iTunes og iCloud.

Har ikke kunnet google mig frem til en løsning, men måske er der andre der ved hvordan. ?

Computeren er en imac 27 med OS X 10.8.4 installeret.
Avatar billede Goldwell Nybegynder
11. september 2013 - 19:17 #1
Jeg ved ikke om dette kan hjælpe dig? Kan godt se at der ikke findes så meget.. Det er i hvert fald svært at finde. :P

http://www.digitaltrends.com/mobile/how-to-back-up-your-iphone-to-your-computer/

Kan det bruges? :)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
11. september 2013 - 19:38 #2
Havde selv været der.

Men som jeg læste den, men for mig ser det ud som om de programmer kun kan installeres på iPad og Iphone og ikke på en PC
Avatar billede claes57 Ekspert
11. september 2013 - 20:30 #3
altså, du vil lave en sikkerhedskopi (total) af en ipad til en mac uden at bruge apple-produkter? hvad har du imod dem?

Via usb-kabel og itunes er det i hvert fald muligt med en backup på pc (dvs en pc - ikke en mac). Noget skal jo kommunikere med ipad, og have adgang til alle installerede programmer/data - det er ret svært at få udenom apple selv.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
11. september 2013 - 22:27 #4
Hvis man gør det på en win-pc med usb-kabler og iTunes, kan jeg så selv bestemme hvor sikkerhedskopien skal gemmes ?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2013 - 09:24 #5
så vidt jeg kan se, så ligger den fast på
C:\Users\[brugernavn]\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup
På min ligger filer tilbage fra datoen, hvor jeg købte ipad, og for de datoer, hvor jeg har lavet backup.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
13. september 2013 - 06:54 #6
ok

Har stadig ikke forstået om det tager plads i iCloud, når du lægger den sikkerhedskopi på din win -pc
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2013 - 11:07 #7
i icloud ligger (så vidt jeg ved) kun nogle enkelte data om fx dine indstillinger og købte apps og deres data. Der er ikke som sådanne en backup af apps - de skal hentes via appstore på ny. Det tager ikke ret meget plads.
Du kan jo vælge at lade icloud passe sig selv (dvs kun backupdata, og hvad apple nu finder på), og så bruge dropbox/skydrive til dine data.

På pc ligger 'alt', så det ved reetablering fra denne umiddelbart er klar til brug med hele ens personlige opsætning.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
13. september 2013 - 11:37 #8
Hvis jeg laver en komplet sikkerhedskopi på Mac, med iTunes lægger den sig i iCloud og kan genskabes derfra.

Der går ikke lang tid før iCloud så er fyldt om til de 5 GB og de forlanger at man køber mere plads.

Den første sikkerhedskopi jeg lavede af iPad fyldte 3GB og laver du en af din iPhone også er der meget lidt plads tilbage.

Så ja,  jeg jeg har noget imod den måde Apple tvinger folk til at bruge deres penge på

Google drev stiller 15 GB  til rådighed, Skydrive fra Mikrosoft og Dropbox er meget billigere.

Sidste ting jeg gerne vil vide er om den sikkerhedskopi jeg laver på Win er en komplet sikkerhedskopi, jeg kan gendanne hele iPad/iPhone fra

Læg venligt dit svar som et svar :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2013 - 11:49 #9
på win er backup kun af de ting, som ikke er med i ios selv. Dvs du skal have en kørende i-dims og den skal være i samme version, som dine backupdata er fra. Fx ios er nu i 6.1.3 - da jeg købte min var den med 6.1.2 på. Så når jeg gendanner, så er der atter 6.1.2 på - jeg skal derfor først opdatere ios, og derefter kan jeg restore min opsætning.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. september 2013 - 12:36 #10
Itunes skal være på fin pc det er et krav.. Men evt dette program: http://www.itools.cn/multi_lang_pc_download.htm

Og ja det tager plads i icloud at lave backup dertil så brug kun icloud til det vigtigste.. Noter, kontakter mm :)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
13. september 2013 - 20:09 #11
ITools virker på mig som et fremragende backupprogram, hvor jeg kan lave backup på min pc af alt fra en iPad. (uden at bruge plads i iCloud.)

Det er dog  kun lykkedes at genskabe apps igen. Ikke billeder film oa.

Evt fordi jeg ikke kan finde ud af det. ?
Avatar billede Blueeyez Mester
13. september 2013 - 21:03 #12
#11 det skulle meget gerne være muligt med billeder os.. Har selv haft success, men det er nogrt tid siden.. Jeg bruger primært icloud...
Avatar billede Andershoegh Seniormester
14. september 2013 - 00:14 #13
http://www.geo.mtu.edu/geoschem/docs/IDL_Manuals/itooluserguide.pdf

Selvom jeg har kæmpet meget for det er det ikke lykkedes mig at gendanne billeder og film.

Det irriterer frygteligt meget :-)