Avatar billede Dandy1996 Nybegynder
11. september 2013 - 16:36 Der er 4 kommentarer

Publisering af VS 2012 Website til Surftown - Hvordan?

Hej,

Jeg er nybegynder indenfor programmering, men har kastet mig ud i det, men er nu løbet ind i lidt problemer, men fandt så dette site, med mange gode løsninger :-)

Jeg har lavet er Web site med Visual Studio 2012 C#, som gør brug af en .mdf fil i APP_Data som min database. Det hele virker 100% lokalt. Nu er spørgsmålet så bare, hvordan jeg får det hele smidt online på mit nye webhotel hos surftown (windows hotel)

Jeg har prøvet både via Web Deploy og FTP, som er muligt i VS2012.

Web Deploy: Kan jeg ikke få til, at virke!

FTP: Først fik jeg fejlen, at jeg ikke kunne forbinde med pasiv mode, hvorfor jeg tilføjede <FtpPassiveMode>False</FtpPassiveMode> i min .pubxml fil, hvorefter fejlen bare er blevet til ikke at kunne forbinde til active mode??? - HVORFOR?

Desuden er jeg lidt i tvivl om, hvad jeg skal gøre mht. min APP_Data. Skal .mdf flyttes til en ekstern database, eller kan Surftown håndtere denne?

Og er der ellers andet jeg skal være opmærksom på?

Håber spørgsmålet er placeret rigtig, da jeg kunne finde en del andre problemstillinger omkring surftown her, men ikke svar på mine problemer. :-)
Avatar billede nn_surftown Nybegynder
12. september 2013 - 10:21 #1
Hej

I forhold til FTP, så skal du anvende Active Mode for at forbinde til FTP-serveren. Hvis ikke du anvender Active Mode, så bliver forbindelsen automatisk afvist - det er højest sandsynligt den fejl du har oplevet.

Databasen kan du desværre ikke importere som en .mdf-fil. I stedet kan du anvende denne vejledning til importering af databasen:
http://surftown.dk/node/268/

Jeg håber, at det kunne besvare dine spørgsmål.
Hvis ikke, så kontakt gerne kundeservice - vi vil meget gerne hjælpe dig. :-)

Du finder os her:
http://surftown.dk/support/create

De bedste hilsner:
Nicolas Nezzo
Customer Service Coordinator

Surftown A/S
http://surftown.dk
Avatar billede Dandy1996 Nybegynder
12. september 2013 - 11:41 #2
Hej,

Mange tak for svaret, men som jeg skriver tidligere, så har jeg sat den til active mode, formoder jeg. Det er ikke muligt i VS2012 at vælge active mode, derfor har jeg tilføjet følgende i min .pubxml fil <FtpPassiveMode>False</FtpPassiveMode>, hvilket gør, at VS2012 forbinder via Active Mode.

Jeg har nu uploadet via FTP (FileZilla) - Haer vikker det uden problemer, så nu prøver jeg om jeg kan finde ud af at flytte mine data over i en anden database og lave de nødvendige Connectionstrings, så det kommer til, at virke :-)
Avatar billede nn_surftown Nybegynder
12. september 2013 - 11:52 #3
God at høre, at det virker med FileZilla! :-)

Har du opsat '<FtpPassiveMode>' under '<PropertyGroup>' i .pubxml-filen? Hvis ikke, så kan det være derfor det ikke virker.

De bedste hilsner:
Nicolas Nezzo
Customer Service Coordinator

Surftown A/S
http://surftown.dk
Avatar billede Dandy1996 Nybegynder
12. september 2013 - 13:03 #4
Jeps, men uden held. Jeg må prøve senere, når en gang jeg har fået min DB til at virke, det er lidt smartere igennem VS2012 :-)

Tak for din hjælp, jeg vender tilbage til jeres kundeservice, hvis ikke jeg kan få min DB til at virke.

Mange Tak :-)