Avatar billede Slettet bruger
05. september 2013 - 21:48 Der er 3 kommentarer

Elgiganten Macbook Tryghedsaftale?

Hej :) Jeg købte en macbook air hos elgiganten med 3 års ekstra tryghedsaftale. Batteriet havde en fejl så jeg ville gå over med den, men det første der skete da jeg steg ud af bilen var at jeg nød og lossede macbooken på asfalten :( Kanten blev bøjet en hel del, men den virkede endnu. Nogle der har noget erfaring med om deres forsikring dækker det? Den er slf. sendt ind er bare bange for at få en "grim" macbook med hjem igen :(
Avatar billede milter Ekspert
05. september 2013 - 22:00 #1
Sådan her lyder nogle af betingelserne i Elgigantens Tryghedsaftale:

"Slitage, ukorrekt brug m.v.
Du skal være opmærksom på, at der ikke er tale om en mangel, hvis denne skyldes slitage (f.eks. laserpickup), ukorrekt brug (f. eks. i strid med brugsvejledningen) eller ydre påvirkninger (f. eks. lynnedslag). I givne tilfælde skal du selv afholde omkostningerne ved en eventuel reparation."

"Vi gør opmærksom på, at softwarefejl, væskeskader, manipulation, samt andre former for fejl mht. håndtering af produktet ikke er dækket af garantien"

Så ja, du får en "grim" macbook med hjem efter reparationen.
Avatar billede milter Ekspert
05. september 2013 - 22:11 #2
Sorry, jeg havde kigget det forkerte sted, men det ændrer vist stadig ikke noget. Herunder er en del fra forsikringsbetingelserne om, hvad der ikke dækkes:

"6.4 Skade som består af eller er en følge af normal
slitage, forbrug, unormalt brug, aldersforandring,
farve- eller formforandring, belægning eller manglende
vedligeholdelse, eller anden skade som ikke
påvirker funktionen af produktet
, for eksempel ridser i
ydre sider/overflader.

http://www.tryghedsaftale.dk/Documents/Produktforsakring/villkor/Danmark/Vilk%c3%a5r%202011_1.pdf
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2013 - 07:09 #3
Den vik ikke ridser men en direkte bule.
Da vi spurgte manden i butikken ved service hvad forsikringen gav sagde han "For eksempel hvis du taber den dækker den det" og så viste vi ham den og han sagde de ville kigge på den. Men skærmhængslet er også slapt nu.. Det burde de vel også dække? Hvis ikke får de godt nok noget af en klage!