Avatar billede jakobi15 Nybegynder
03. september 2013 - 15:20 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Mikrofon støj!

Jeg købte for et år siden en god stationær computer. Jeg købte i den forbindelse et razer carcharias headset. Men der støj i mikrofonen. Ved ikke hvor længe det har været der. Hvad skal jeg gøre
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. september 2013 - 15:32 #1
Hvis du har et Realtek Lydkort så se efter denne mulighed
http://gratisupload.dk/vis_billede/701117/
Avatar billede jakobi15 Nybegynder
03. september 2013 - 15:43 #2
har prøvet det men uden nogen forskel :(
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2013 - 15:51 #3
beskriv støj.
Er det en brummen, noget der knitrer, fast støj eller periodevis?
Avatar billede jakobi15 Nybegynder
03. september 2013 - 16:00 #4
det lyder som tzzzzzzz. det er en konstant støj
Avatar billede sonalias Seniormester
03. september 2013 - 16:01 #5
Mine erfaringer med mikrofon støj: Du kører uden jord på dit strømstik / har ikke jord fra forsyning til kabinet, Ændrer lyden (hvis brummen) sig når du rører kabinettet? og er det USB eller analog? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2013 - 16:13 #6
hold hånden over, så du dækker mic - hvis lyden stadig er der, er det en dårlig forbindelse i headset/lydkort.
Hvis lyden dæmpes, så er det noget udefrakommende. Prøv evt at sidde et andet sted (andet rum) med pc & headset. Hvis det hjælper så prøv at spore lyden ved at gå nærmere til den oprindelige placering.
Avatar billede jakobi15 Nybegynder
03. september 2013 - 16:17 #7
Jeg har mit headset med analog og en anden mic med usb. Begge har støj
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2013 - 16:36 #8
lydkort-indstillinger - der er for meget diskant.
Avatar billede jakobi15 Nybegynder
04. september 2013 - 14:05 #9
har nu prøvet at røre min computer uden resultat. Har også prøvet at holde hånde over mikrofonen også uden resultat. hvad gør jeg så
Avatar billede jakobi15 Nybegynder
04. september 2013 - 14:06 #10
og hvad mener du med lydkort indstillinger og diskant?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2013 - 15:26 #11
i min realtek lydindstillinger (ligger i kontrolpanelet) er der faneblad med 'lydeffekt', Miljø og Modforvrænger skal begge stå til '<ingen>' og der må gerne være hak i 'Lydstyrkeudligning'.
Hvis du har 5.1 højttalere, så i fanebladet 'rumkorrektion' klik på 'nulstil'

Har du kun lyden når du hører via headset (uanset hvilken mikrofon)? eller er hizz der også på alm højttalere (eller et andet sæt)?
Avatar billede jakobi15 Nybegynder
06. oktober 2013 - 11:31 #12
Støjen kommer på både headset og højtaler. Jeg har prøvet med både headset-mikrofon og usb-mikrofon.(Beklager at det tog så lang tid før jeg svarede)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2013 - 11:49 #13
hvis du har løst lydkort (dvs ikke det faste på motherbord), så prøv at flytte kortet, så afstand til grafikkort øges.
Avatar billede jakobi15 Nybegynder
06. oktober 2013 - 12:08 #14
Hvis jeg åbner min computer for at gøre det vil min garanti så ryge?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2013 - 12:39 #15
se lige udefra først - hvis du kun har et lydkort (lydstik) siddende  på den fælles plade hvor også lan, usb og andet er, så har du kun det lydkort, der sidder på motherboard - og så kan der ikke flyttes noget.
Men ellers, så kan man slukke for pc, tage strømstikke fra, åbne kassen (ofte er det kun venstre side, der skal fjernes), og så er der en enkelt skrue, der holder lydkort på plads. Kortet flyttes så langt fra andre kort som muligt.
Jeg har ingen idé mht garantien - men til en stationær skal man jo kunne tilføje udvidelseskort.
Avatar billede jakobi15 Nybegynder
06. oktober 2013 - 15:43 #16
det ser ud til at være på motherboardet
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2013 - 15:50 #17
så kan du ikke støjdæmpe den vej...Du må prøve via indstillinger for kyd at skrue ned for nogle ting til støj forsvinder, og fejlsøge den vej.
Avatar billede jakobi15 Nybegynder
06. oktober 2013 - 16:01 #18
ok så der er ikke andet at gøre end at prøve sig frem
Avatar billede jakobi15 Nybegynder
26. februar 2014 - 15:07 #19
Jeg stopper her tak cleas