Avatar billede a30dan Nybegynder
28. august 2013 - 11:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Større harddisk til Macbook Pro midt 2011

Hej Eksperter,

jeg har en Macbook Pro fra midt 2011 med en 320GB harddisk.
Jeg ønsker at gøre min lagerkapacitet større, gerne til 750GB, 1 eller 2 TB.
Vil jeg ramme nogle problemer i forbindelse med maskinens hastighed, hvis jeg skifter til en større disk?
Det skal siges at jeg har opgraderet rammen til 8GB.

Er der andet jeg bør være opmærksom i forbindelse med en opgradering?

Er der nogle bud på hvilken disk jeg bør købe?

På forhånd tusind tak for hjælpen!
Avatar billede egonspock Seniormester
28. august 2013 - 11:25 #1
Jeg har smidt en 1TB i min gamle og den kører fint. Det eneste problem jeg har set er hvis disken er for høj, så kan man ikke lukke chassiset, så pas på med hvor høj en 2TB er, hvis du skulle gå efter sådan en. Jeg brugte en guide fra ifixit.com til at sætte den nye i.
Husk også en kasse til den gamle med et fornuftigt interface, så du kan bruge den, evt. til at kopiere fra, hvis du ikke har en fornuftig backup ved hånden.
Avatar billede a30dan Nybegynder
30. august 2013 - 11:37 #2
Hej egonspock, tak for tilbagemeldingen.
Jeg er ikke helt hjemme i alt teknikken vedr. harddiske, men jeg har læst lidt om Seagate Momentus XT - Hybrid harddisk - 750 GB - intern harddisk, det skulle være en væsentligt hurtigere disk end den oprindelige 320GB 5400 rpm.

Er der noget specifikt man bør være opmærksom på, nu hvor den skal sidde i en Macbook pro (udover størrelsen)?

Du taler også om en kasse med fornuftigt interface - kan du evt. komme med et eksempel?

jeg benytter Time machine og tænker at giver mig dataen fra den gamle disk.

Som du sikker bemærker er dette nyt for mig, så jeg håber, at du bære over med mine spørgsmål.

På forhånd tak!