Avatar billede blackbird392 Nybegynder
26. august 2013 - 15:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

rensning af bærbar

Hej allesammen

jeg skriver fordi min computer bliver rigtig varm og langsom når jeg har spillet på den i bare 5 min og det gjorde den ikke da jeg lige havde købt den jeg har nu haft den i et år jeg synes jeg har hørt noget om at det kan være fordi der er for meget støv i bærbaren men jeg ved ikke om det er bedst at betale for at rense sin bærbar eller selv gøre det send gerne link hvis i finder nogen løsning

bærbar navn:N76VZ-V2G-T1148H

ps. kunne ikke finde ud af hvilken kategori det skulle ligge inde under så jeg prøvede bare den her og tak på forhånd
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2013 - 19:33 #1
Hej og velkommen til...
Du har sikkert ret i at det er støv, og da du stadig har garanti på den, kunne du forhøre om rensning at kølesystemet dækkes af denne.
Jeg tror dog ikke det er tilfældet, og derfor vil jeg anbefale du gør følgende:

Rense blæser i bærbar: Man skal bruge trykluft på dåse.
En støvsuger.
Noget til at fiksere blæser vingen med (jeg brugte en kontor clips)

Udtag alt strømmen fra den.
Udret clipsen så den kan blokere vingen og helst selv sidde fast.
Sæt mundstykket fra støvsuger i bunden hvod blæser suger ind.
Pust så ind der hvor blæser normalt puster ud.
Du kan hvis du er omhyggelig på den måde få skidtet ud uden at skille den ad.
Avatar billede blackbird392 Nybegynder
26. august 2013 - 21:15 #2
Tak for svaret :D

Men er der nogen der specialisere sig inde for området som jeg kan betale for det? eller har jeg intet valg og må gøre det selv?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2013 - 16:24 #3
Jo de her http://computer112.dk/pc-hjaelp/rensning-af-din-computer/#.Uhy1XX8ZDLc skulle så vidt jeg er det rense computere.
Men det er nu ikke så svært. Vil tro du kommer til at slippe 3-400 kr for at få den renset.
Ved ikke lige hvordan din pc er opbygget, men nogle skal splittes ad til atomer for at rense, og her kan man godt påregne en 2-3 timer til opgaven.
Min metode tager max 15 minutter.
Avatar billede blackbird392 Nybegynder
29. august 2013 - 14:03 #4
nå så tror jeg at jeg prøver din måde tak for hjælpen :D
Avatar billede blackbird392 Nybegynder
29. august 2013 - 14:04 #5
ups kom til at give pointsne til mig selv
Avatar billede blackbird392 Nybegynder
29. august 2013 - 14:05 #6
er der en måde jeg kan give dem til dig?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2013 - 15:49 #7
Ikke i denne tråd.
Måden man kan gøre det er at oprette et spørgsmål i samme kategori, og skrive Point til "brugernavn" og henvise til gammel tråd. I den gamle tråd henvises til nyt point spørgsmål.